Jump to content

Bygg din egen turbotrykksmåler


Windy37GM

Recommended Posts

God ettermiddag
Det er mange spørsmål om ytelse, tap av ytelse, varmgang osv her på Baatplassen 🙂 Masse svar med synsing om dieselfiltere, gåen turbo, overfyllt barskap, groe, propellere, sønnavind, sol-i-ryggen mm som skal forklare reduksjonen i ytelse. Mitt enkle råd er: Mål turbotrykket FØRST 🙂
Turbo-Bilde1.jpg.2f75662995526f5b56f57e13df26993c.jpgTurbobilde2.jpg.cde8b1eea4332e034a0b31c17adde2b2.jpgTurbobilde3.jpg.5db0c484fd039bfdcd20b3b4140ea5ac.jpgTurbobilde4.jpg.b2ea4d67e61a4fe639ec38ea044076f6.jpg
Tilkobling der pilen viser på en KAD300. Likt på AQAD31,kad32,AQAD40,AQAD41,KAD42,KAD43,KAD44 og KAD300 (sånn ish..) Sikkert på flere, men det er de jeg har målt på. Det gir deg mye informasjon, koster ikke allverden og er lett å gjennomføre. Her ser du bilde av min egenlagde turbotrykksmåler for VP serien som er nevnt. Manometer kjøpt på Tess, slanger og fittings samme sted. Tok med blindpluggen og Tess fikset riktig 🙂 Kan gjenbrukes ørten ganger og tilogmed lånes ut til vennlige båtsjeler med manglende futt 🙂
Link til eksempelmanometer til 0,184 båtlapp! https://www.billigvvs.no/glyserinmanometer-oe-63-mm-rf...
Og så, hvis du har lyst og det viser seg at turbo er gåen, sjekk ut denne (skrevet av undertegnede i all beskjedenhet :-) 
 
 
Med ønske om en kraftfull høstsesong!
mvh Windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...