Windy37GM Startet 3.September.2023 Link til dette innlegget Startet 3.September.2023 God ettermiddag Det er mange spørsmål om ytelse, tap av ytelse, varmgang osv her på Baatplassen Masse svar med synsing om dieselfiltere, gåen turbo, overfyllt barskap, groe, propellere, sønnavind, sol-i-ryggen mm som skal forklare reduksjonen i ytelse. Mitt enkle råd er: Mål turbotrykket FØRST Tilkobling der pilen viser på en KAD300. Likt på AQAD31,kad32,AQAD40,AQAD41,KAD42,KAD43,KAD44 og KAD300 (sånn ish..) Sikkert på flere, men det er de jeg har målt på. Det gir deg mye informasjon, koster ikke allverden og er lett å gjennomføre. Her ser du bilde av min egenlagde turbotrykksmåler for VP serien som er nevnt. Manometer kjøpt på Tess, slanger og fittings samme sted. Tok med blindpluggen og Tess fikset riktig Kan gjenbrukes ørten ganger og tilogmed lånes ut til vennlige båtsjeler med manglende futt Link til eksempelmanometer til 0,184 båtlapp! https://www.billigvvs.no/glyserinmanometer-oe-63-mm-rf... Og så, hvis du har lyst og det viser seg at turbo er gåen, sjekk ut denne (skrevet av undertegnede i all beskjedenhet :-) Med ønske om en kraftfull høstsesong! mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.