Jump to content

Bygg din egen turbotrykksmåler


Windy37GM

Recommended Posts

God ettermiddag
Det er mange spørsmål om ytelse, tap av ytelse, varmgang osv her på Baatplassen ? Masse svar med synsing om dieselfiltere, gåen turbo, overfyllt barskap, groe, propellere, sønnavind, sol-i-ryggen mm som skal forklare reduksjonen i ytelse. Mitt enkle råd er: Mål turbotrykket FØRST ?
Turbo-Bilde1.jpg.2f75662995526f5b56f57e13df26993c.jpgTurbobilde2.jpg.cde8b1eea4332e034a0b31c17adde2b2.jpgTurbobilde3.jpg.5db0c484fd039bfdcd20b3b4140ea5ac.jpgTurbobilde4.jpg.b2ea4d67e61a4fe639ec38ea044076f6.jpg
Tilkobling der pilen viser på en KAD300. Likt på AQAD31,kad32,AQAD40,AQAD41,KAD42,KAD43,KAD44 og KAD300 (sånn ish..) Sikkert på flere, men det er de jeg har målt på. Det gir deg mye informasjon, koster ikke allverden og er lett å gjennomføre. Her ser du bilde av min egenlagde turbotrykksmåler for VP serien som er nevnt. Manometer kjøpt på Tess, slanger og fittings samme sted. Tok med blindpluggen og Tess fikset riktig ? Kan gjenbrukes ørten ganger og tilogmed lånes ut til vennlige båtsjeler med manglende futt ?
Link til eksempelmanometer til 0,184 båtlapp! https://www.billigvvs.no/glyserinmanometer-oe-63-mm-rf...
Og så, hvis du har lyst og det viser seg at turbo er gåen, sjekk ut denne (skrevet av undertegnede i all beskjedenhet :-) 
 
 
Med ønske om en kraftfull høstsesong!
mvh Windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...