Jump to content

Hvordan koble Nautilight trykkbryter?


Optimist1

Recommended Posts

Kjøpte denne bryteren på Maritim (Nautilight trykkbryter fjærbelastet), men det følger ikke med noe koblingsskjema og finner ingenting på nett. Selger kunne ikke hjelpe meg.

 

Fjærbelastet trykk bryter, skal lyse hvitt i led når den er av og grønn når knappen trykkes inn.

 

Har prøvd og ohme litt for å se hva som er koblet sammen. De tre kontaktene i midten har forbindelse, avhengig av om bryteren trykkes inn eller ikke, så regner med dette er for å få lys i led, altså alle til pluss? De fire kontaktpunktene på siden har ingen forbindelse mellom seg, hverken med bryter inne eller ute. Betyr det at dette er minus?

 

Bryter skal brukes på horn som jeg kobler direkte til - minus skinne. Atså bare + som går fra hornet gjennom denne bryteren. Men det må vel være minus til bryteren for å få lysene til å virke regner jeg med.

 

Er ikke veldig god på strøm, takker for all hjelp:)

2023-09-05 14.00.52.jpg

Link to post
Share on other sites

J-Å skrev for 3 timer siden:

Det ligger koblingsskjema på det siste bildet her:

https://www.maritim.no/nautilight-strombryter-m-lys-av-pa-12v

 

 

 

larsenigarasjen skrev for 3 timer siden:

Den skal vel kobles likt som denne: https://www.maritim.no/nautilight-strombryter-m-lys-av-pa-12v bare at den jeg har linket til ikke er fjærbelastet.

image.png.5a54b4709314aa726440bece3f2527d8.png

Tusen takk! Så ikke at det var skjema på den andre bryteren..

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...