Jump to content

Små dørterser til myk lexandør


Timmeeh

Recommended Posts

Ja, som emnetittelen sier er jeg på utkikk etter en løsning på å få døra mi tettere. Det var opprinnelig en glassdør men den har blitt knust på et tidspunkt og erstattet med lexan. Den er hengslet med vanlig dørlås, og her klemmer den greit på dørkarmen som har pakning. Men i ytterhjørnene blir det ei glippe da den er veldig myk og får ikke klemt seg innpå. 
 

har prøvd å klistre pakning på døra, men da blir det trangt i senter mot dørlåsen.. Tips til terser som ikke er store og massive som brukes på skipsdører? Må kunne klemmes fra begge sider..

 

Eller er det en ide og varme opp døra og bøye den litt inn mot karmen? Det er 8mm tror jeg, men det bør kunne bøyes med varme og to fjøler med tvinger feks? 
 

har vurdert å lage ny dør i aluminium men det er jo best hvis jeg kan få det brukbart med døra jeg har. 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

20x20 alurør fra biltema poppet fast. Isolerer med armaflex og popper en 1.5mm aluplate utpå dette igjen. Ble mye stivere av bare rammeverket, regner med den blir helt tight med plata festet.

 

kan foliere den med noe teak imitasjon, evt male. Får se. :smiley: Nå ligger ihvertfallpakningen i klem, og det er ikke så trekkfullt. Regner med den vil isolere bort litt støy også!

IMG_4020.jpeg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...