index Svart 11.September.2023 Link til dette innlegget Svart 11.September.2023 Roger jo skrev 1 time siden: Gløder er messng og bråkjøler det i vann , blir det glasshardt OK! Men det var ikke det vi snakket om her. Uansett, skal vi vende tilbake til trådstarters problem? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 11.September.2023 Link til dette innlegget Svart 11.September.2023 Jag lar dere krangle videre i fred. Vi er på seiltur og venter ut et tordenvær som skal komme. Sitér dette innlegget Link to post
superatle Svart 17.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2023 Da har bytta slange mellom grovfilter og fødepumpa. Hullskruer og skiver (de er ikke av kobber eller messing, antagelig aluminium), slangeklemmer har jeg også bytta. Det jeg ikke har skiftet er krana på tanken ( den jeg kjøpte passet ikke), slange mellom krana og grovfilter og fødepumpa. Heller ikke skiver (disse er kobber) på banjokoblingen på grovfilteret. Jeg har feste krana på tanken på nytt med gjengeteip. motoren startet. Jeg kjørte den varm og lot den så gå på tomgang. Den gikk helt fint. Etter ca en halvtime på tomgang begynte turtallet å svikte og den stoppet i løpet av fem sekunder. jeg åpnet skruen på toppen av filteret og pumpet. De første to pump kom det luft, deretter ren diesel. Da startet den igjen og gikk fint i 20 min, så begynte den å miste turtall igjen, men stoppet ikke. Jeg lot den gå 10 min til og prøvde å gi gass. Den responderer helt fint på det. Så måtte jeg gi meg for i dag. planen nå er å bytte kran og slange mellom kran og grovfilter, og bytte banjokoblingen med nippel. er det en greie med at når begge filtrene var fulle av diesel, og slangene tomme, så kan det ta tid å få ut all luft? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 17.September.2023 Link til dette innlegget Svart 17.September.2023 Det kan sikkert være litt luft igjen ja, men siden nå sammenhengen mellom luft og turtallsdropp er så klart, så finner du nok ut av det. Som sagt kan en gjennomsiktig slange være nyttig i feilsøkingen. Sitér dette innlegget Link to post
superatle Svart 26.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2023 Takk for alle innspill! Etter å ha byttet slanger, koblinger og kran mellom tanken og fødepumpa, ser det ut til at alt er i orden. Krysser fingrene for at problemet er løst! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.