Jump to content

Må jeg bytte riser/manifoiler Mercruiser V6 nå?


ErikN

Recommended Posts

Hei alle sammen, har kjøpt meg en ny båt med en 2006 Mercruiser 4.3 MPI V6 som er ferskvannskjølt fra fabrikk.

 

Har fått snakket med forrige eier som inspiserte risere/manifoiler for 3-4 år siden og da var de bra.

Han sa også at båten første leveår fra 2006-2018 hvor han kjøpte den gikk den i ferskvann. Neste eier hadde den 5år i saltvann, men vinterkonserverte motor med glykol hvert år.

 

Nå melder jo spørsmålet seg før vinterlagring for meg.. skal jeg inspisere igjen?  Må jo bytte pakninger hvis jeg tar de av for å sjekke..

prøvd å finne ut hvor lenge de varer, men de aller fleste er saltvannkjølte motorer og da er det jo alt fra 3-5år men med ferskvannkjøling er det vel ikke saltvannn i manifoilene, kun riserne.. kan jeg fremdeles få vann inn i motoren hvis de lekker?

 

jeg har egentlig lyst til å vente  med å bytte til neste år, altså når neste sesong er over, men tør jeg? Båten sendes til verksted neste uke for vinterkonsering og sjekk av litt annet før den skal vinterlagres inne.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...