SørlandetAs Startet 11.September.2023 Del på Facebook Startet 11.September.2023 Yamaha 12hk 1980. Når jeg tok av forgasseren og skulle rengjøre den så knakk plastikktuppen som blenda dette røret på forgasseren. Nå pumpes det bensin ut av hullet når den kjøres. Jeg har aldri sett noe slik på en forgasser, så er nyskjerrig på hva meningen er? Hva er tanken med et rør ut som blendes? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 11.September.2023 Del på Facebook Svart 11.September.2023 Hovedhensikten er nok innjustering av motoren på fabrikken. Slangenippelen kan midletidig blindes med tape til du finner noe bedre. Slik den står nå suger den inn masse falsk luft og blandingen blir meget mager og motoren kan skjære seg. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SørlandetAs Svart 11.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2023 dieselfan skrev 4 minutter siden: Hovedhensikten er nok innjustering av motoren på fabrikken. Slangenippelen kan midletidig blindes med tape til du finner noe bedre. Slik den står nå suger den inn masse falsk luft og blandingen blir meget mager og motoren kan skjære seg. Spesiell løsning! Men tusen takk for svar 👍🏼 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 11.September.2023 Del på Facebook Svart 11.September.2023 Anbefaler deg å drenere flotørkammeret når du er igang med å skru. Det er en motor som IKKE er bygget for E10 bensin, så spar deg mye jalla og ikke la forgasseren stå med bensin, men lagre motoren med drenert forgasser over vinteren. Å kjøre den tom er IKKE å drenere den, det er å lure seg selv... Vann og mjød samler seg i bunnen av forgasseren og drenering er en viktig vane. Du vil helt sikkert møte noen som fnyser av det. Vi får bare håpe at disse får tid til å skru litt motorer slik at de kan lære litt. Sofaen er ikke det beste stedet å holde seg oppdatert på påhengser... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SørlandetAs Svart 11.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2023 dieselfan skrev 2 minutter siden: Anbefaler deg å drenere flotørkammeret når du er igang med å skru. Det er en motor som IKKE er bygget for E10 bensin, så spar deg mye jalla og ikke la forgasseren stå med bensin, men lagre motoren med drenert forgasser over vinteren. Å kjøre den tom er IKKE å drenere den, det er å lure seg selv... Vann og mjød samler seg i bunnen av forgasseren og drenering er en viktig vane. Du vil helt sikkert møte noen som fnyser av det. Vi får bare håpe at disse får tid til å skru litt motorer slik at de kan lære litt. Sofaen er ikke det beste stedet å holde seg oppdatert på påhengser... Takk igjen for godt tips. Det skal jeg gjøre! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SørlandetAs Svart 11.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2023 dieselfan skrev 37 minutter siden: Hovedhensikten er nok innjustering av motoren på fabrikken. Slangenippelen kan midletidig blindes med tape til du finner noe bedre. Slik den står nå suger den inn masse falsk luft og blandingen blir meget mager og motoren kan skjære seg. På denne youtube filmen så renser han en lik forgasser, men har han en liten luft slange ut av det røret jeg hadde blenda. «Breather line» kalte han det. Kan det være at det skulle vært en slange ut her? Filmen her (se min 17:33) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.