Jump to content

Yamaha 60 2-takt vs Honda 50 4-takt


darni

Recommended Posts

hondaen er en flott motor, men jeg anser at den med sine 808cc er blant de svakeste i 50hk klassen..   så kraftmessig så blir det nok nedtur å gå fra 60hk 2t. 

 

Honda BF60 og de andre motorene i 4T 60hk klassen er på rundt literen i slagvolum og bør kunne gi det du er ute etter
(bare synd prisforskjellen ofte er såpass stor opp fra 50hk..) 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Jeg tror en 50hk 4t vil oppleves daff i forhold til en 60hk 2t.  om du ikke er optatt av akselrasjon og toppfart,  er den helt sikkert mye stillere og har ikke mopedlukt! på tomgang høres den knapt. Vil tro forbruket er eb god del lavere også

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Kan ikke uttale meg om totakter i denne størrelsen, men har hatt tre firetaktere. Mercury 50 (2003), Honda 50 (2017) og Honda 60 (2019). Alle på samme båt. 
 

lik toppfart på alle innenfor en knop med meg alene. Med tung båt er 60 raskere opp i plan og gir et par knop mer på toppen. 
 

honda 50 er ikke hemmet av sine 808 kubikk kontra 1000 på de to andre. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...