mons Startet 14.September.2023 Del på Facebook Startet 14.September.2023 Nordisk gaffelriggseminar 2023 - Visit Sørlandet (visitsorlandet.com) I år skal jeg delta på Nordisk Gaffelriggseminar i Grimstad med speiderbåten Havbraatt. 4 døgn med hardbarka gaffelriggseilere, gjennomgang av diverse rigger, seilmanøvre, seiling til kai og erfarne seilere som deler kunnskap. Gleder meg! Flere her som skal? Sitér dette innlegget Mons Link to post
mons Svart 21.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2023 Trivelig å møte artsfrender. I dag har riggen på Havbraatt fått noen oppdateringer og justeringer av særdeles kyndige folk. Vi har seilt til og fra kai, lagt bi, mob, sviktet piggen og trekt opp halsen samtidig som vi overholdt vikeplikten for de 9andre gaffelriggerne som surret rundt utfor havna i Grimstad. Bytter mannskap med andre båter i morra og øver videre. Mye kunnskap å hente! Tror alle 10 på nederste bilde seilte til kai med vinden fra ståstedet til fotografen. Første bilde er skøyta Lister fra Bragdøya som har sviktet piggen og dratt opp halsen for å redusere vindtrykket/farten på vei til kai. Sitér dette innlegget Mons Link to post
mons Svart 22.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2023 Rormannen på Havbraatt skulle ha tepause, så uten styring måtte vi kalle opp RS Christiania som tok oss på slep. Krysser opp Galtesund nå. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Morten_L Svart 23.September.2023 Del på Facebook Svart 23.September.2023 Ja, utrolig lærerikt og gøy med masse trivelige og kunnskapsrike folk! Havbraatt med @mons & co i frisk seilas Ombord hos oss konkluderte vi med at vi nok er litt sære som koser oss glugg ihjel med å seile i kuling og striregn i september Heldigvis finere vær fredag og i dag! Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 24.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2023 Nesten bare Morten og meg i Blindleia i dag Sitér dette innlegget Mons Link to post
Pequod Svart 24.September.2023 Del på Facebook Svart 24.September.2023 Flotte bilder av nydelige skuter! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Morten_L Svart 24.September.2023 Del på Facebook Svart 24.September.2023 mons skrev for 2 timer siden: Nesten bare Morten og meg i Blindleia i dag Men vi fikk en gaffelriggseminardeltager på slep. Motortrøbbel og masse vind midt i mot så vi heiv over slepetrossa. Havbraatt i bakgrunnen med @mons også klar til å hjelpe. Går noe fortere uten slep! Takk for laget @mons Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 24.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2023 Gyda klarer knapt 4 knop i oppoverbakke, men nå heiser de seil og får opp farta Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.