knutosan Startet 14.September.2023 Link til dette innlegget Startet 14.September.2023 Tid for vinterlagring og ferskvannskjøring av utenbordsmotor. Men hvor lenge bør en ferskvannskjøre en motor? 10 min? 30min? Må en ev vente til motoren blir varm nok til at termostaten åpner? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 14.September.2023 Link til dette innlegget Svart 14.September.2023 Du bør kjøre den til termostaten er åpnet. Du har ikke full sirkulasjon før den er helt åpen. Eventuelt kan du ta den ut og sirkulere uten. Fin mulighet til å inspisere den og gjøre rent om det skulle være avleiringer der. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Hulda Svart 17.September.2023 Link til dette innlegget Svart 17.September.2023 Den gangen jeg bedrev konservering av påhengere, ble de kjørt en halvtime i ferskvann tilsatt konserveringsmiddel. Motorene ble 'kvalt' med konserveringsmiddel når forgasserne kjørte seg tom for bensin. Så ble anoder plukket ut. Til våren ble nye anoder montert og nye plugger. Dette var på 80-tallet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.