Jump to content

God Jul

Beneteau

Recommended Posts

Mannskapet ombord i MorMajor II ønsker dere alle en riktig god jul og et godt nytt båtår!

Vi har begynt nedtellingen til ny sesong - og krysset av fridager, påske, pinse, ferier og you name it i 07. I år ble det en noe kortere båtsesong enn ønsket. Nybåten var ikke klar før St.Hans. Men nå er deadline for utsetting 1.april. (Tidligere hvis værgudene er ekstra medgjørlige i mars!)

Håper vi treffer mange av dere på sjøen også i året som kommer.

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

:santcheers:GOD JUL OG GODT NYTTÅR TIL ALLE PÅ BAATPLASSEN

Ja da er det meste pakket og klart for avreise til fjells.

Venter bare på at husbonden skal komme seg heim fra jobb og så må han vel få tatt "julebadet" før avreise.

Det skal bli deilig å komme opp på hytta og nyte høytiden i fred og ro, bare avbrudt av noe familiebesøk innimellom men det er jo bare hyggelig.

Julehilsen mannskapet på Quantum

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

God Jul og Godt Nytt Båtår til alle sammen, nå er det jo bare 8 dager til sesongstart :wink:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Her fra Randaberg vil jeg ønske dere alle en god jul og et godt nytt år.

Hadde forresten en liten tur med båten til byn i dag i skumringa og tåkeheimen. Freden hadde lagt seg, men en og annen småbåten var utpå. Bare tåka letter nå, så skinner solen. :cool:

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

God jul

Jeg er nettopp kommet i land etter å ha sikret juletorsken til en kamerat.

Satte garn i gårkveld og trakk igjen i morges. Mye fin fisk, men alt var spist av krabbe. Ca 35 krabber i garnet.

De eneste som var i bra forfatning til ungenes store begeistring var 2 haier. (pigghå). Gjett om de små ble ivrige!

Satte garnene igjen ved Songvår i 13-tiden og trakk igjen kl 20. Nydelig på havet i kveld

Det ble etpar fine torsk som berget jula hans (jeg spiser pinnekjøtt da kona er vestlending).

Halvparten av 24 sei i 2-3 kilosklassen ble utdelt til tilfeldig forbipasserende på Høllebrygga då vi ikke orket å sløye sei halve natta.

Et ukjent antall berggylter slapp vi ut igjen, og denne gangen var det ingen oppspiste fisk. Kun 3-5 krabber.

Må nok lære meg å filetere berggylte da det er god fisk.

Ungene koste seg med kakao, julekaker og brus innimellom slagene.

3 juledag er det nissedykk i Olavsundet med avgang fra Høllen kl 11. Velkommen til grøt, saft og kaffe.

Ha en god jul

Mons

Mons

Hei igjen.

Vil bare igjen ønske en riktig God Jul.

Her er det ordentlig fredfull julestemning i huset. Har nettopp set "Hovmesteren", en helt utrolig sak.

Alt er nå stort sett klargjort for dagen imorgen. Og jeg vant i lotto, ikke så mye riktignok, men jeg vant (4+1 = 50kr)!

For noen timer siden hadde vi en hyggelig middag, kyllingfilet og ris med salat og med fruens spesielle saus.

Og til drikke var det en nydelig rødvin. Det var en Faustino som Rose på (-- reference to evil site removed --) overbrakte oss for

noen dager siden. Sitter nå med de siste glassene og roer ned.

Ha en fortsatt fin lille julaften! :santa:

Lars H. smily841.gif

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ja, nå ligger pinnekjøttet i bløt. Svineribbe i ovnen til kvelds i dag, og til pålegg som kald resten av julen, sprer duft i huset. Mor jobber, far har kuttet opp pinnekjøttet og støvsugd litt :blush: , men får ellers nyte en juleøl mens Ingrid Sahlin Sveberg sprer julelyd i programmet "Som julekvelden på kjerringa" på P2, tradisjon det. I øyeblikket strømmer Jussi Bjørling med O Helga Natt ut av stereoen.

Jeg ønsker alle en god jul og et godt nytt år, med takk for et kjekt forum.

Hittil har båtfølelsen gått på tomgang, men jeg kjenner den kommer, den kommer, nå når solen har snudd. Må nedom i båten i romjulen og forberede litt, tenker jeg. Imens kan jeg huske slike dager som den under, ytterst i Sognefjorden en sensommerdag.

Sommer_2007_090.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...