Jump to content

Alt er størst over there ?


Eivin

Recommended Posts

Søk opp i YouTube på "Haulover inlet". Da får du se noen andre heftige påhengsmotorbåter også... 

 

2400 hk påhengs på én båt. Koster litt å kjøpe inn og kjøre med, også der...

 

 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post

Penger er ikke tema for de som kjøper slike. Hørte om en som hadde kjøpt bensinstasjonen nær der han hadde båten sin. Slapp i stå i kø osv. om det er sant aner jeg ikke men skulle ikke forundre meg om det er. Har sett mye artig i de eksklusive strøkene i Miami og FtLauderdale.

 

Link to post
34 minutes ago, Valkyrja said:

Er det egentlig noen fordeler med et slikt oppsett? Utenom god margin på reservefronten :giggle: Kan ikke se for meg at ytelse og fart øker så mye etter motor nr 2-3?

Dette ble diskutert i en annen tråd nylig ... så vidt jeg fikk med meg var det delte synspunkter på dette.  Uansett er det sikkert fordelaktig å eie en bensinstasjon med et slikt oppsett.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Link to post
Valkyrja skrev 1 time siden:

Er det egentlig noen fordeler med et slikt oppsett? Utenom god margin på reservefronten :giggle: Kan ikke se for meg at ytelse og fart øker så mye etter motor nr 2-3?

Kanskje de er tungstartet? Du burde gjerne hatt noen flere 2.3 hestere. Med kontraroterende propeller.

Link to post

Noe mindre enn 6x600 hk er ikke aktuelt :saint:

 

v12_3600.jpg.bcf0835dc3fa83bdfbc58728996a6d2a.jpg

 

 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Disse båtene må vel være usedvanlig flatbunnet dersom de midterste motorene skal få noe grep i vannet. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Brigg skrev 2 minutter siden:

Disse båtene må vel være usedvanlig flatbunnet dersom de midterste motorene skal få noe grep i vannet. 

 

Forskjellig stammelengde alt etter plassering.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Ha ha. Nei, tror heller ikke penger viktig ved kjøp av et slikt leketøy. For de som kjøper dem altså.

 

Er jo fint for den lokale marinaen mtp salg og service, samt salg av bensin. 

 

Det er fascinerende å se en slik Midnight Express komme inn Haulover i godt sig. De tar jo de bølgene med understrømmer som en lek. Måtte vært gøy å bare ta Norge på langs med en slik en...

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
33 minutes ago, hanto1 said:

Ørlite styr å bytte 72 tennplugger på 6x600..

motoranoder og impellerbytte! :lol:  et par deksel å skru av, samt skruer som sitter!  om dem har samme timepris som norske verksteder der så blir det kostbart! 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post

De kjører litt annet opplegg mot kundene også de som lager disse. Så en gang at HCB 65 Estrella som var/er den største center console båten hadde litt spesiell levering til kundene. De spurte kjøper om favorittdrikke, favoritt musikk og mat og når båten ble levert var den full av favoritt drikken, maten på grillen var det kunden foretrakk og musikken på anlegget var det samme. Du fikk også med deg en erfaren kaptein i 1-2 uker for å lære deg å bruke båten. Dette var når de hadde Seven Marine motorer og båten kostet i overkant av 3 millioner $

Link to post
Eika skrev 3 minutter siden:

6x400 koster ikke noe mer enn 2xd6 400 med transom og drev. Faktisk er det billigere 


Jeg så det bare nevnt i en av YouTube-videoene at det hadde kostet over 500.000,- dollar, og det burde bli 5 mill eller mer. Husk at montering (utstyr og arbeid) også koster. Og det var vel snakk om 6x600hk, ikke 6x400hk…?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Popeye70 skrev 13 minutter siden:


Jeg så det bare nevnt i en av YouTube-videoene at det hadde kostet over 500.000,- dollar, og det burde bli 5 mill eller mer. Husk at montering (utstyr og arbeid) også koster. Og det var vel snakk om 6x600hk, ikke 6x400hk…?

6x600 er endel dyrere ja, på første bildet er det 6x400 

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...