Jump to content

Hvordan vite hva som passer av påhengs på en Zodiac Rib med styrekonsol


SverreOlsen

Recommended Posts

Hei! Kjøpt meg en Zodiac uten påhengs. Han har hatt en yamaha på den tidligere. Eg ønsker gjerne en 4 takt 6hk - 8 hk.

Men hvordan finner eg ut hva som passer til styrewaier og gass hendel. Forstod på selger det var universal gass hendle med yamaha fester? Kan en da barre skifte endene så passer dem til andre enn yamaha? Har kun dette bilde enn så lenge.

 

 

 

Screenshot_20230914_171107.jpg.9f201de2a94cdb84a679864d572cf72f.jpg

 

 

 

Er det noe måte å få koblet opp denne for eksempelScreenshot_20230915_235322.jpg.ae1717361faf0baae2302d773a2a3ae2.jpgScreenshot_20230915_235339.jpg.3045a7b546f5def9b300d41908376e8c.jpg

Link to post
Share on other sites

Kontrollboksen må kunne håndtere kontrollerwire som kan ta endefester som passer til den aktuelle motor.

I tillegg så må kontrollboksen være "riktig" i forhold til om kontrollboksen trekker eller skyver gassvaier når du gir gass. Noen kontrollbokser kan enkelt stilles om. Om din boks, om du har den på bildet vet jeg ikke sikkert.

Anbefaler at du setter deg inn i "push og pull" fordi det er enkelt når du har taket på det, og nyttig å kunne. Det er en viktig sikkerhetsfaktor at gass/gir virker ok.

Når du demonterer kontrollboksen/gass-gir spaken så sjekk kablene samtidig, disse skal gå lett og ikke ha synlig knekk, er du i tvil så ville jeg byttet da de koster relativt lite (fra 200nok/stk)

Bra du delte bildene:thumbsup:(

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...