Jump to content

Bergen - Florø, beste havn mellom?


Tranen2

Recommended Posts

Det er mange. Det spørs litt hva du trenger av tjenester. Skjerjehamn er et fint sted, men kanskje litt øde utenom sesongen. https://www.skjerjehamn.no/

 

Ellers kan du jo se på Fedje, Eivindvik, Hardbakke, Bulandet, Værlandet. 

 

Med de rette værforholdene så er Utvær og Alden mine favorittsteder, men det er vel mer å regne som uthavner.

Link to post
Share on other sites

Takker for tips så langt! Det er snakk om å ta denne turen kommende sommer. Liker å planlegge i god tid. Er overhodet ikke kjent sør for stadt (skal til Kristiansund), men tenker gå alle de trange sund mellom Bergen og Florø. Ett eller to stopp på den etappen altså. Liker gamle handelssteder som sagt, men kombinerer gjerne spisesteder og dieselfylling. Jeg får Navionics til å lage ruter i de trange sundene når jeg tvinger den med waypoints. Skal legge ut ruten her etterhvert. Men - må kjøpe båt først! 😂

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

Nå kommer det an på fart og hvor lange etapper du ønsker. Jeg gikk Bergen-Selje i fjor i 7 knop. Da gikk jeg ca. 32Nm pr. dag. Noe som gav en seilingstid på 5 timer om dagen. Bergen - Kilstraumen - Askvoll - Kalvåg - Selje. Ellers støtter jeg forslaget om Buskøy. Var der i sommer, og var en utrolig fin plass.

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...