Jump to content

YAMAHA f9.9 2013 som stopper vid gass pådrag.


Sjøtur

Recommended Posts

Har YAMAHA f9.9 4 takt motor fra 2013 starter,men stopper vid gass pådrag. Fylte på olje før dette og jeg trur jeg fylte på for mye olje slik at det var tjukk røyk tåke når jeg startet. Stoppet motoren sjappt. Kan topp pakning være røken? Forhandler sier 12-14 000,- for å sjekke motorn. Takk på forhånd før svar.

Link to post
Share on other sites

Hei og velkommen til Forumet.

Ser dette er din første tråd.

Jeg synes dette Forumet er veldig fritt og bra. Men det er en regel som gjelder for alle.

Les reglene for Forumet FØR du poster. Du har 48 timer på deg til å endre.

Der står det heldigvis at en trådtittel SKAL være beskrivende. 

Det betyr at trådtittelen skal fortelle en del som er kjekt å vite for alle andre for å kunne hjelpe deg. I ditt tilfelle har du en påhenger som stopper, mens du skulle sikkert ønske at den gikk til du stoppet den... Da er det lurt at trådtittelen forteller:

Hva har du ? - du har en Yamaha F9.9 (motorkode) 2013. (du skriver 9.9, men du har en F9.9, lurt at du lærer deg den forskjellen.

Hva er status? - motoren stopper ved gasspådrag

Hva trenger du råd om? - hvordan får du den til å gå pent igjen

 

Skriv om trådtittelen din så slipper Moderator å bruke tid på å irettesette deg.

 

Oppgi motorkode.

(Husk at vi som skal hjelpe deg KUN har den infoen du deler, vi ser ikke det samme som deg, derfor er bilder veldig nyttige)

Del bilder om du kan.

(Du har delt veldig lite fakta til nå og det er klin umulig å hjelpe deg om du ikke beskriver mer detaljert og presist)

Når gikk motoren pent sist?

Hva har skjedd med motoren siden den gikk fint?

Hvor fylte du på olje?

Hva slags olje fylte du på?

Hvor mye fylte du på?

Peilet du oljen før du fylte på?

Hvilken farge var det på røyken?

Hva luktet det?

 

Vi trenger fakta for å hjelpe.

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...