Jump to content

Noen som vet en tape som er bra til dette? Eller en annen fiks løsning..?

Racccon

Recommended Posts

Popeye70 skrev for 1 time siden:

Min første innskytelse er en vulkaniserende tape. 

Det tror jeg ikke vil funke i lengden. Selvvulkaniserende tape er gjerne laget av butyl, eller silikon som den Tom Rør linker til. Tror ikke de er sterke nok til å holde i lengden. Husk at det gjerne er en grunn til at en slik slange revner; den blir utsatt for en viss belastning. Skal det funke med tape tror jeg man må bruk en sterk tape som er armert. Men det kan sikkert være smart med vulketape under bare for å få det tett. Problemet her er at bruddet sitter så nærme skroget at man ikke får lagt på nok tape. Tror derfor ny slange er den eneste varige løsningen. 

Det kan jo også være et spørsmål om HVORFOR slangen er revnet. Noen som har tråkket på den, strekk i slangen ved full høyresving, aldring? Med litt flaks er der 10-20 cm slange inni skroget som kan dras ut og dermed avlaste bruddstedet. Problemet er jo mest kosmetisk siden alt inni slangen tåler vær...

Fibertape på langs av slangen og en værbestandig og fleksibel tape som Scotch 88 stramt rundt etterpå. Fibertape er jo bare sterk i lengderetningen og limen tåler ikke sollys i lengden men fibrene gir armering for Scotch-tapen. Scotch 88 er jo betegnet som "Elektrikertape" men ikke fall for fristelsen til å kjøpe vanlig elektrikertape for det er som regel noe ekte drit som ikke holder i lengden...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Racccon skrev 10 minutter siden:

Er nok alderen som har tatt slangen

Da vil den nok ryke igjen på siden av reparasjonen du gjør nå...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...