Racccon Startet 19.September.2023 Link til dette innlegget Startet 19.September.2023 Kan jo slenge på et nytt rør, men da er det vel en masse slanger og diverse som må kobles fra.. Kjempeflott forum! Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 19.September.2023 Link til dette innlegget Svart 19.September.2023 Min første innskytelse er en vulkaniserende tape. Begynn helt inne ved skroget for å få litt overlapp, og legg tapen stramt og godt. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Tom Rør Svart 19.September.2023 Link til dette innlegget Svart 19.September.2023 Denne f.eks https://www.ahlsell.no/products/forbruksmateriell/tape-og-tetningslister/beskyttelsestape/623825/ Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.September.2023 Link til dette innlegget Svart 19.September.2023 Popeye70 skrev for 1 time siden: Min første innskytelse er en vulkaniserende tape. Det tror jeg ikke vil funke i lengden. Selvvulkaniserende tape er gjerne laget av butyl, eller silikon som den Tom Rør linker til. Tror ikke de er sterke nok til å holde i lengden. Husk at det gjerne er en grunn til at en slik slange revner; den blir utsatt for en viss belastning. Skal det funke med tape tror jeg man må bruk en sterk tape som er armert. Men det kan sikkert være smart med vulketape under bare for å få det tett. Problemet her er at bruddet sitter så nærme skroget at man ikke får lagt på nok tape. Tror derfor ny slange er den eneste varige løsningen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
SveinHa Svart 20.September.2023 Link til dette innlegget Svart 20.September.2023 Det kan jo også være et spørsmål om HVORFOR slangen er revnet. Noen som har tråkket på den, strekk i slangen ved full høyresving, aldring? Med litt flaks er der 10-20 cm slange inni skroget som kan dras ut og dermed avlaste bruddstedet. Problemet er jo mest kosmetisk siden alt inni slangen tåler vær... Fibertape på langs av slangen og en værbestandig og fleksibel tape som Scotch 88 stramt rundt etterpå. Fibertape er jo bare sterk i lengderetningen og limen tåler ikke sollys i lengden men fibrene gir armering for Scotch-tapen. Scotch 88 er jo betegnet som "Elektrikertape" men ikke fall for fristelsen til å kjøpe vanlig elektrikertape for det er som regel noe ekte drit som ikke holder i lengden... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Grimme Elling Svart 20.September.2023 Link til dette innlegget Svart 20.September.2023 Kan jo se ut som bruddet er oppstått fordi bøyen er blitt skarp innved skroget. Litt avhengig av krav til estetikk, kunne man jo splitte opp en passe myk slange som legges utenpå og evt tape utenpå der, for å forsterke røret litt der bøyen blir sterkest og få bøyen til å fordeles over litt lengre parti. Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 20.September.2023 Link til dette innlegget Svart 20.September.2023 Siga Rissan er en solid sak. Den er laget for å tape dampsperre på hus med. Armert og forferdelig klissete. Den er grønn så pent blir det ikke men har lappet både gummijolle og badebasseng med den med stort hell. https://www.siga.swiss/no_no/produkter/rissan/rissan-60 Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 20.September.2023 Link til dette innlegget Svart 20.September.2023 Du kan jo prøve med gorillatape, skal være sterk og holdbar. https://www.fjellsport.no/merker/gorilla/gorilla-tape-black-11m?channable=01384b6964003130332d3833323429&variantId=103-8324&gclid=EAIaIQobChMIwuDH9NG4gQMVtwWiAx0_OAiNEAQYAyABEgKw9PD_BwE Sitér dette innlegget Link to post
Racccon Svart 20.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2023 Masse fine forslag, noe å tenke på 😊 Er nok alderen som har tatt slangen, ingen hast men greit å få ryddet opp😊 Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 20.September.2023 Link til dette innlegget Svart 20.September.2023 Racccon skrev 10 minutter siden: Er nok alderen som har tatt slangen Da vil den nok ryke igjen på siden av reparasjonen du gjør nå... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Roger jo Svart 20.September.2023 Link til dette innlegget Svart 20.September.2023 Komodo skrev for 13 timer siden: Det tror jeg ikke vil funke i lengden. Selvvulkaniserende tape er gjerne laget av butyl, eller silikon En tape som holder er Scotch® Linerless Rubber Splicing Tape 130C Da jeg fikk masteknekk hadde tapen i mastetoppen hvert på i over 20 år som ny vulka. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Eika Svart 20.September.2023 Link til dette innlegget Svart 20.September.2023 Åssen slanger/ledninger er det som er inni der ? Sålenge det ikke er styreslangene, så tar det 15min å løsne det som er inni der, så bytte hele slangen, så 15min å sette ting på plass igjen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.