R.O Startet 20.September.2023 Link til dette innlegget Startet 20.September.2023 Åpnet topp skruen for å sjekke oljen på drevet, fast rutine hver høst. Da sprutet det en betydelig mengde olje ut, har aldr opplevd dette før. Motoren hadde nylig gått 20min, men da kun på tomgang. Ca. 2timer siden motoren hadde gått i gir. Oljen var blank og finn, så ingen lekkasjer. Skifter vanligvis olje selv, og er da påpasselig med å få ut luft, noe som tar litt tid. Nå var oljen skiftet av mekaniker. Kan det ha vært luft som gjorde at det var trykk i drevet..? Sist jeg fikk olje byttet på verksted sjekket jeg nivået før sjøsetting, fikk da på en god 1/2 liter før det var fullt. Så det jeg insinuerer her er vel at jeg mistenker slurv.. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 20.September.2023 Link til dette innlegget Svart 20.September.2023 Jeg bruker å fylle DPH drevet fullt, la det stå litt, rotere propeller osv. etterfylle litt mer mens jeg gjør andre ting. Bruker vel fort en time på fylleprosessen før jeg er helt fornøyd og overbevist om at drevet faktisk er fullt. Min erfaring med DPH tilsier at drevet ikke er fullt ved å bare tilte det i korrekt posisjon og fylle til det er fullt i en smell og så sette på troppa. Du får på vesentlig mer olje ved å utvise tålmodighet under fylleprosessen på dette drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 20.September.2023 Link til dette innlegget Svart 20.September.2023 Regner med du hadde drevet tiltet opp når du løsnet toppskruen? Om ikke, vil det sprute olje ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.