Raymond_J Startet 26.September.2023 Link til dette innlegget Startet 26.September.2023 Et innlegg litt på siden av normalen her på baatplassen, men takknemlig for alle innspill her. I anledning av at jeg blir rundt år neste år, skal jeg få i gave et maleri malt av min kunstneriske tante. Jeg ønsker rett og slett inspirasjon til hva hun skal male. Hva er ditt maritime favorittmotiv. Jeg heller vel litt til en klassisk (tre)seilbåt i skarp kryss, gjerne nærmotiv slik at detaljer synes. Maritime motiv generelt fra 40-50-60-70 årene kan også være aktuelt (tenker da primært på bilder med båter/folk i. Motiv uten dette blir ho tidløst). Ønsker rett og slett litt brainstorming til flotte motiver. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 26.September.2023 Link til dette innlegget Svart 26.September.2023 Hvis det siste, kanskje det kan være interessant å ta kontakt med et lokalt kystlag for maritime bilder? Da får du gjerne lokalt tilknyttede motiver, hvis slikt er av interesse. På Facebook er det gjerne også lokalt tilknyttede grupper med gamle bilder? Slik er det i alle fall der jeg er fra, har kommet over mange gode motiver fra lokal kystkultur der. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 26.September.2023 Link til dette innlegget Svart 26.September.2023 Jeg liker «liten båt på mot elementene»-motiver. En enslig båt med mye sjø og himmel rundt seg. Trenger ikke være store bølger og mye vind, men skyer i det fjerne som hinter om det som kommer. Er også glad i «mann mot elementene», hvor man ser nærbilde av en person som kjemper mot elementene. Bølger, vind, innbitt person… Siste kategori er det mer «seilromantiske». En vakker skute med god vind og bølger om baugen. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Komodo Svart 26.September.2023 Link til dette innlegget Svart 26.September.2023 Det høres ut som en flott gave Men en ting er motivet, en annen ting er hvordan kunstneren får fram en stemning i bildene sine. Jeg liker måten Ivan Storm Juliussen maler på. https://www.google.com/search?sca_esv=568646023&rlz=1C1CHZL_noNO768NO769&sxsrf=AM9HkKloHRnuWBzKWEgIKI19DrVIV9aJBg:1695768914535&q=Ivan+Storm+Juliussens+malerier&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwiBkpa-r8mBAxVSrIsKHZ7bAbUQ0pQJegQICxAB&biw=1229&bih=572&dpr=1.56 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Raymond_J Svart 27.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2023 Mye bra innspill her. Kunne godt tenke meg noe med lokal tilknytning, men stemning generelt er det viktigste. Storm Juliussen hadde jeg helt tilfeldig innom jobben her før sommeren. Litt av en type, men utrolig høflig og takknemlig fyr! Kom gjerne med helt konkrete bildeeksempler også, om noen har noe gull liggende. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 27.September.2023 Link til dette innlegget Svart 27.September.2023 Det ligger mye ute på nett, f. Eks: https://duckduckgo.com/?q=christian+krogh&t=fpas&iax=images&ia=images Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Moas-ark Svart 28.September.2023 Link til dette innlegget Svart 28.September.2023 Hvem kunstneren er og hva vedkommende pleier å gjøre er vesentlig og kan være avgjørende for hvilke bilder du bør gi for inspirasjon. Jeg er selv billedkunstner og vet hvor vanskelig det er å tilfredsstille noens forventninger på et bestillingsverk. Derfor gjør jeg heller ingen på bestilling 🙃 Jeg legger ved bilde av min båt, bygget på Greåker, hjemmehavn Halden, seilende på Singlefjorden. Mer lokalt enn det blir det vel ikke etter hva jeg kan se på profilen din 😅😂 Det andre er fra et prospekt til en Skaarunge, også bygget på Greåker. Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.