Jump to content

Søker inspirasjon til maritimt bilde skal bli maleri.

Raymond_J

Recommended Posts

Et innlegg litt på siden av normalen her på baatplassen, men takknemlig for alle innspill her.

I anledning av at jeg blir rundt år neste år, skal jeg få i gave et maleri malt av min kunstneriske tante. Jeg ønsker rett og slett inspirasjon til hva hun skal male. Hva er ditt maritime favorittmotiv. Jeg heller vel litt til en klassisk (tre)seilbåt i skarp kryss, gjerne nærmotiv slik at detaljer synes. Maritime motiv generelt fra 40-50-60-70 årene kan også være aktuelt (tenker da primært på bilder med båter/folk i. Motiv uten dette blir ho tidløst). Ønsker rett og slett litt brainstorming til flotte motiver.

Jeg liker «liten båt på mot elementene»-motiver. En enslig båt med mye sjø og himmel rundt seg. Trenger ikke være store bølger og mye vind, men skyer i det fjerne som hinter om det som kommer.

Er også glad i «mann mot elementene», hvor man ser nærbilde av en person som kjemper mot elementene. Bølger, vind, innbitt person…

Siste kategori er det mer «seilromantiske». En vakker skute med god vind og bølger om baugen. 

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Hvem kunstneren er og hva vedkommende pleier å gjøre er vesentlig og kan være avgjørende for hvilke bilder du bør gi for inspirasjon. Jeg er selv billedkunstner og vet hvor vanskelig det er å tilfredsstille noens forventninger på et bestillingsverk. Derfor gjør jeg heller ingen på bestilling 🙃 Jeg legger ved bilde av min båt, bygget på Greåker, hjemmehavn Halden, seilende på Singlefjorden. Mer lokalt enn det blir det vel ikke etter hva jeg kan se på profilen din 😅😂 Det andre er fra et prospekt til en Skaarunge, også bygget på Greåker.

IMG_9507.jpeg

image00000011.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...