Jump to content

Ny Honda BF350 kommer på markedet!


-morten-

Recommended Posts

19 minutes ago, dieselfan said:

Ny og spennende motor - gledet meg til mye god info og startet videoen....

 

Etter 2m 12s så vet jeg mer om produktplassering av fiskesneller enn hva som er nytt og innovativt med denne BF350....

 

Styresystem?

Kompressor?

Ventilsystem?

Tenningssystem?

Nye funksjoner?

 

Ble litt skuffa...

 

NA med VTEC. Lite sansynlig med kompressor på en Hondamotor!  Honda bruker utprøvd trygg og safe teknologi, så her kommer det skjelddnt no nytt og fancy greier! Typisk Honda å ikke komme med detaljer desverre! Men for nerds vil det nok komme videoer etterhvert!  

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

dieselfan skrev for 2 timer siden:

Ny og spennende motor - gledet meg til mye god info og startet videoen....

 

Etter 2m 12s så vet jeg mer om produktplassering av fiskesneller enn hva som er nytt og innovativt med denne BF350....

 

Styresystem?

Kompressor?

Ventilsystem?

Tenningssystem?

Nye funksjoner?

 

Ble litt skuffa...

 

 

En båtmotor lever ofte et tøft liv, så det kan lønne seg for produsenten å ikke være altfor innovativ :smiley:

5-liters V8 uten altfor høy vekt er jo bra.

I motsetning til Suzuki DF300/350 så har den inntil videre ikke duoprop, så de sikter nok primært mot dobbeltinstallasjoner++.

 

Men youtube fylles iallefall opp med snutter og mere info om motoren

 

 

 

 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev 4 minutter siden:

En båtmotor lever ofte et tøft liv, så det kan lønne seg for produsenten å ikke være altfor innovativ :smiley:

Honda har ett av de mest seriøse forskningsenterne i bransjen, de gjør også noe smart som de andre (med unntak av Hyundai)ikke er så flinke til, de samarbeider og utveksler...

I praksis vil det si at F1, personbil, F3, Båt og MC jobber mot felles mål.

Det gjør de mer sårbare for industrispionasje men alt annet er til det bedre og det går fortere...

 

De er gode på motor, søren meg ikke rart jeg forventer, og ønsker litt av hvert fra den kanten...:wink:

 

Nå har de holdt på med den egenutvikla V8n i 10 år og da kunne en  ha lov til å vente seg noe stæsj  :yesnod:

Link to post
Share on other sites

8 hours ago, dieselfan said:

Honda har ett av de mest seriøse forskningsenterne i bransjen, de gjør også noe smart som de andre (med unntak av Hyundai)ikke er så flinke til, de samarbeider og utveksler...

I praksis vil det si at F1, personbil, F3, Båt og MC jobber mot felles mål.

Det gjør de mer sårbare for industrispionasje men alt annet er til det bedre og det går fortere...

 

De er gode på motor, søren meg ikke rart jeg forventer, og ønsker litt av hvert fra den kanten...:wink:

 

Nå har de holdt på med den egenutvikla V8n i 10 år og da kunne en  ha lov til å vente seg noe stæsj  :yesnod:

 

Det er helt sikkert noe spessielt sånn motorteknisk på denne motoren også!  Vi kan ihvertfal være sikkre på at dette er et ferdig produkt uten masse barnesykdommer! Selv er jeg innhabil som er Hondafan.  Jeg forstår at de har vært konservative og valgt singel prop! både fordeler og ulemper med det også. Han som har designet motoren på bilen min går igjennom motoren på en lang youtube video der han viser filosofi og hvor smart bygget den er. En god del ting som er spektakulært men som menigmann hverken er interessert i eller kan noe om..  Det viktigste er jo brukervennlighet pålitelighet og at kundene er fornøyde!  De som har eid Honda produkter tror jeg skjønner hva jeg mener! 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev for 4 timer siden:

Selv er jeg innhabil som er Hondafan.

Som "fan" så er du vel kanskje heller det motsatte? du har satt deg inn i teknologien de bruker, du kjenner mange av produktene, du lytter litt ekstra når andre nevne noe med Honda... 

 

Ikke skal jeg "avgjøre" den innhabilitetssaken, men for egen del tror jeg du er mer kvalifisert enn innhabil :wink:

 

(3x Honda snøfres, strømaggregater, hoppetusser, blandemaskin, vinsj, vannpumpe, gokart+++ så jeg er også imponert over pålitelighet og kvalitet :clap: )

Link to post
Share on other sites

Jeg er mere imponert over at Mercury har vist seg å være den innovative i dette markedet :saint:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

10 hours ago, Teerex said:

Jeg er mere imponert over at Mercury har vist seg å være den innovative i dette markedet :saint:

Sønnen min var netopp med et Ribteam med to båter. ene med 300hk motorer husker ikke merket, den andre med Merc400R  Båtførerne sa at 300hk motorene gikk best.  Synes de store påhengerne bør ha stort volum og dreiemoment. Det hjelper liksom ikke at motoren yter enormt på full gass!  Enig i at V12 fra Mercury er et spennende konsept! Disse er det vel få av i norge! for min del setter jeg mest pris på enkel konstruksjon NA motor og pålitelighet, motorer laget for saltvannskjøring! 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev for 2 timer siden:

Sønnen min var netopp med et Ribteam med to båter. ene med 300hk motorer husker ikke merket, den andre med Merc400R  Båtførerne sa at 300hk motorene gikk best.  Synes de store påhengerne bør ha stort volum og dreiemoment. Det hjelper liksom ikke at motoren yter enormt på full gass!  Enig i at V12 fra Mercury er et spennende konsept! Disse er det vel få av i norge! for min del setter jeg mest pris på enkel konstruksjon NA motor og pålitelighet, motorer laget for saltvannskjøring! 

 

Men er det ikke ofte innvendig sjøvanns-lekkasje som ødelegger moroa på en utenbords? Hører om motorer som er helt fine, så er det plutselig noe som er tæret bort, og motor må plukkes i atomer hvis man velger å reparere.

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev for 5 timer siden:

Synes de store påhengerne bør ha stort volum og dreiemoment. Det hjelper liksom ikke at motoren yter enormt på full gass! 

den kompressormatede 400R motoren er vel i bunn og grunn en motor utviklet for racing?   

Ikke værst da at Mercury supporterer at disse brukes til kommersiell drift..   

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev for 11 timer siden:

Sønnen min var netopp med et Ribteam med to båter. ene med 300hk motorer husker ikke merket, den andre med Merc400R  Båtførerne sa at 300hk motorene gikk best.  Synes de store påhengerne bør ha stort volum og dreiemoment. Det hjelper liksom ikke at motoren yter enormt på full gass!  Enig i at V12 fra Mercury er et spennende konsept! Disse er det vel få av i norge! for min del setter jeg mest pris på enkel konstruksjon NA motor og pålitelighet, motorer laget for saltvannskjøring! 

 

Mercurys V8 200-300 hk har solide 4,6 liter sylindervolum så de bør jo tilfredstille dine krav til dreiemoment :smiley:

Og den nye V10 350/400 er på hele 5,7 liter. 

 

Den gode gamle 400R på 2,6 liter kom allerede i 2015, så den begynner å dra på årene.

 

merc-v10.jpg.43641ee3ad9514472fe79e8878050b2a.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...