Lars H. Startet 28.September.2023 Del på Facebook Startet 28.September.2023 Igår (onsdag) MÅTTE kapteinen på tur, høst eller ikke. Men dagen som startet med styrtregn om morgenen hjemme, ble jo aldeles nydelig på turen fra Son til Oscarsborg, sol, 18gr. og lite vind. Dårligere ble det ikke etter at vi kom frem og ble liggende som eneste gjestebåt frem til det kom en seilbåt med "to gubber og en kail" som lå over inatt. Idag har det vært en del regn, men nå har det gitt seg. Vi bare KOSER oss! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 28.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2023 Og sannelig kom solen tilbake før den forsvant bak Håøya. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lazyjack Svart 28.September.2023 Del på Facebook Svart 28.September.2023 Hva er forskjellen på gubbe og kaill? Når går man fra å være gubbe til å bli kaill? Eller et det motsatt? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2023 Ja, si det? Jeg aner ikke hvor jeg har uttrykket fra. Men om våren og høsten møter vi ofte "en godt voksen seiler" med to like "voksne" kompiser på seiltur. Så da er vel betydningen at en ikke ung seiler er en "kail", og de to vennene hans er "gubber". Den definisjonen er vel ikke dårligere enn andre? Ha en god kveld fra oss som er eneste båt i gjestehavnen Oscarsborg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lazyjack Svart 28.September.2023 Del på Facebook Svart 28.September.2023 Lars H. skrev 46 minutter siden: Ja, si det? Jeg aner ikke hvor jeg har uttrykket fra. Men om våren og høsten møter vi ofte "en godt voksen seiler" med to like "voksne" kompiser på seiltur. Så da er vel betydningen at en ikke ung seiler er en "kail", og de to vennene hans er "gubber". Den definisjonen er vel ikke dårligere enn andre? Ha en god kveld fra oss som er eneste båt i gjestehavnen Oscarsborg. Den forklaringen er mer enn god nok for meg Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 29.September.2023 Del på Facebook Svart 29.September.2023 Har bare vært på Borgen én gang denne sesongen. Kanskje jeg tar meg en tur til uka ettersom jeg har avspasering og "jobboppdraget" mitt som papegøyebarnevakt er avlyst. Noe fornuftig må man jo gjøre i en friuke... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Flid Svart 29.September.2023 Del på Facebook Svart 29.September.2023 Lars H. skrev for 18 timer siden: Igår (onsdag) MÅTTE kapteinen på tur, høst eller ikke. Fint at dere holder ut Lars. Man bør bruke de fine dagene nå, plutselig er det vinter. Jeg er i Lilla Bommen og venter på fruen som kommer med toget fra Moss. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2023 I sist natt var vi den eneste gjestebåten i havnen. Men nå (fredag) er det helg med start på høstferie, så er det en del båter her, kommer nok fler imorgen med meldt finvær. Den stor båten er forskningsskipet G. M. Dabbevig Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.