Jump to content

Så ble det en liten høsttur for Trudelutt.


Lars H.

Recommended Posts

Igår (onsdag) MÅTTE kapteinen på tur, høst eller ikke. Men dagen som startet med styrtregn om morgenen hjemme, ble jo aldeles nydelig på turen fra Son til Oscarsborg, sol, 18gr. og lite vind. Dårligere ble det ikke etter at vi kom frem og ble liggende som eneste gjestebåt frem til det kom en seilbåt med "to gubber og en kail" som lå over inatt.

 

borgen_alene_dag2_sept_2023.jpg.42707b6b260e203ae93115b49e599c54.jpg

 

 

 

Idag har det vært en del regn, men nå har det gitt seg. Vi bare KOSER oss!

 

borgen_alene_dag2_sept_2023.jpg.06b2beba809054d6ceb94c9f9cc5ed22.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja, si det? Jeg aner ikke hvor jeg har uttrykket fra.

 

Men om våren og høsten møter vi ofte "en godt voksen seiler" med to like "voksne" kompiser på seiltur. Så da er vel betydningen at en ikke ung seiler er en  "kail", og de to vennene hans er "gubber". Den definisjonen er vel ikke dårligere enn andre? :easter:

 

Ha en god kveld fra oss som er  eneste båt i gjestehavnen Oscarsborg.:flag_bp:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 46 minutter siden:

Ja, si det? Jeg aner ikke hvor jeg har uttrykket fra.

 

Men om våren og høsten møter vi ofte "en godt voksen seiler" med to like "voksne" kompiser på seiltur. Så da er vel betydningen at en ikke ung seiler er en  "kail", og de to vennene hans er "gubber". Den definisjonen er vel ikke dårligere enn andre? :easter:

 

Ha en god kveld fra oss som er  eneste båt i gjestehavnen Oscarsborg.:flag_bp:

Den forklaringen er mer enn god nok for meg :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

I sist natt var vi den eneste gjestebåten i havnen. Men nå (fredag) er det helg med start på høstferie, så er det en del båter her, kommer nok fler imorgen med meldt finvær. Den stor båten er forskningsskipet G. M. Dabbevig

 

2023-09-2919_33_02.jpg.83bce5d2c1d8884294e4d58f841ee452.jpg

 

 

2023-09-2919_31_42.jpg.079566ef96a19840929993d1a50c44db.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...