Torsen67 Svart 25.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2023 Denne olja er ikke god nok? https://www.maritim.no/orbitrade-kompressor-olje-iso-vg-80-2404-020 Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2023 VP vil si at kun deres egen svinedyre olje er god nok. Oljens eneste misjon er å smøre to tannhjul. Antagelig kan man bruke omtrent hva som helst, men jeg hadde søkt litt på hva som brukes på lignede kompressorer som blir mye brukt på motorer i USA. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Torsen67 Svart 26.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2023 Skjønner. Har selv endt opp med en D4, og dette er for meg upløyd mark. Men har en bekjent med en strøken D4-300 fra 2008 og der røyk komressoren under tur. Han var sikker på at det var kløtsjen som hadde røket og bestilte ny. Bare den kostet over 12k. (er vel ikke så ulik en kløtsj som sitter på AC på bil? ) Det viste seg at akselen til den ene skovlen hadde røket tvers av. Akselen ble inspisert av et verksted og det viste seg å være en svakhet i godset der den røyk. Ny komplett kompressor med jobb; over 70K. Kjedelig.. Tenker kanskje at den olja ikke er såå dyr allikevel Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 3.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2024 Av en eller annen grunn så er denne olja mye billigere i Sverige: https://www.olssonparts.com/no/nb/product/kjoretoy/volvo-penta/d/d4-260a-b/112567?currentVehicle=CVLVehicleModel|VolvopentaDD4260AB&category= Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 3.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2024 Torsen67 skrev On 26.10.2023 at 9.29: Skjønner. Har selv endt opp med en D4, og dette er for meg upløyd mark. Men har en bekjent med en strøken D4-300 fra 2008 og der røyk komressoren under tur. Han var sikker på at det var kløtsjen som hadde røket og bestilte ny. Bare den kostet over 12k. (er vel ikke så ulik en kløtsj som sitter på AC på bil? ) Det viste seg at akselen til den ene skovlen hadde røket tvers av. Akselen ble inspisert av et verksted og det viste seg å være en svakhet i godset der den røyk. Ny komplett kompressor med jobb; over 70K. Kjedelig.. Tenker kanskje at den olja ikke er såå dyr allikevel Tenker også at hvorfor ha kompressor når man kan være uten Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.