Jump to content

Mercury 30HK EFI, ujevn tomgang


Sagen

Recommended Posts

Hei, jeg tok en tur med båten idag ( With 15 fot med Mercury 30HK EFI, 2015 ). Hadde 4-5 liter 95 oktan på tanken, 3 uker siden sist jeg var utpå. Startet i Leangbukta og kjørte til Vollen. Der ble jeg overasket, 98 oktan!! Bra, slo på en klunk med Alron ok fylte opp tanken ( 22L tank ). Kjørte så videre med god fart til Åros, slakket av og klar for og dorge litt, men det gikk nesten ikke. Motoren gikk og fjusket, ga gass så var den ok. Etter litt dro jeg tilbake ti Leangen, gikk bra med mye gass men ikke god på lav.

 

Var det blitt så mye vann av de 4-5 literne på 3 uker at det skulle gjøre så stor skade?

 

Har en 10L reservekanne jeg "tror" jeg fyllte 98 på, kan jeg sjekke den ved og suge ut litt fra bunnen av kanna og se om mye vann?

 

Frank

Link to post
Share on other sites

Sagen skrev for 16 timer siden:

Var det blitt så mye vann av de 4-5 literne på 3 uker at det skulle gjøre så stor skade?

Neppe

Sagen skrev for 16 timer siden:

Har en 10L reservekanne jeg "tror" jeg fyllte 98 på, kan jeg sjekke den ved og suge ut litt fra bunnen av kanna og se om mye vann?

Er ikke noe å lure på, sett igang, ellers kommer du til å lure på det resten av sesongen.

Kan ikke den Mercury 30hk EFI motoren din dessverre, men om den har mulighet til å drenere injection systemet ville jeg gjort det jeg kunne for å få det til... har du fått inn vann bør mest mulig av det UT så fort som mulig. Korrosjon i EFI systemet er dyrt...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...