Sagen Startet 3.Oktober.2023 Del på Facebook Startet 3.Oktober.2023 Hei, jeg tok en tur med båten idag ( With 15 fot med Mercury 30HK EFI, 2015 ). Hadde 4-5 liter 95 oktan på tanken, 3 uker siden sist jeg var utpå. Startet i Leangbukta og kjørte til Vollen. Der ble jeg overasket, 98 oktan!! Bra, slo på en klunk med Alron ok fylte opp tanken ( 22L tank ). Kjørte så videre med god fart til Åros, slakket av og klar for og dorge litt, men det gikk nesten ikke. Motoren gikk og fjusket, ga gass så var den ok. Etter litt dro jeg tilbake ti Leangen, gikk bra med mye gass men ikke god på lav. Var det blitt så mye vann av de 4-5 literne på 3 uker at det skulle gjøre så stor skade? Har en 10L reservekanne jeg "tror" jeg fyllte 98 på, kan jeg sjekke den ved og suge ut litt fra bunnen av kanna og se om mye vann? Frank Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 3.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2023 Sagen skrev for 16 timer siden: Var det blitt så mye vann av de 4-5 literne på 3 uker at det skulle gjøre så stor skade? Neppe Sagen skrev for 16 timer siden: Har en 10L reservekanne jeg "tror" jeg fyllte 98 på, kan jeg sjekke den ved og suge ut litt fra bunnen av kanna og se om mye vann? Er ikke noe å lure på, sett igang, ellers kommer du til å lure på det resten av sesongen. Kan ikke den Mercury 30hk EFI motoren din dessverre, men om den har mulighet til å drenere injection systemet ville jeg gjort det jeg kunne for å få det til... har du fått inn vann bør mest mulig av det UT så fort som mulig. Korrosjon i EFI systemet er dyrt... Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 3.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2023 6 hours ago, Sagen said: gikk bra med mye gass men ikke god på lav. Ville motoren gått bra med mye gass dersom det var vann i bensinen ? Virker mer som symptom på falsk luft. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 4.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2023 Det er en tappeskrue i bunnen på drivstoff-pumpe uniten. Går ut en liten slange under powerhead. Kan også være den lille solenoiden som struper forbrenningslufta som fusker, IAC valve. Denne kontrollerer tomgang. Ligger bak en del deksler i forkant av motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.