Jump to content

Seile Tanumshede - Oslo uten erfaring


dast

Recommended Posts

tobixen skrev 58 minutter siden:

 

"E6-leia" er et godt innarbeidet begrep her på baatplassen.no, og det er sjøveien på innsiden av de ytterste øyene. :-)

 

Tidvis er det så mye trafikk i fellesferien at man nærmest stanger i kø ...

Ja, det har du jo rett i👍

Ble litt feil det der, skulle nok byttet fra E6 til asfalt-leia 🤪 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg er helt blåst vekk av hvor mye fantastisk kunnskap, råd og erfaring jeg fikk på denne posten. Takker alle som har svart her.

 

Jeg fikk omsider hjelp av nevnt familiemedlem med transport, da med fulltidsjobb hadde for lite tid til å gjennomføre seilingen på ordentlig måte.

 

Det ble transport med krybbe i lasteplan (to forskjellige lastebiler på bildene), og den har nå kommet trygt frem. Nå gleder jeg meg til å lære å seile på Mjøsa til neste sesong.

IMG_20231015_160855.jpg

IMG_20231015_165711.jpg

Link to post
Share on other sites

Kenneth DC 530 skrev for 2 timer siden:

Anbefaler deg å få satt den på land i sverige og avvente til våren, og ta seilkurs hos f.eks oppegår seil og navigasjon skole (det jeg tok kurs) om de stadig finnes da. 

Båten er hentet med lastebil og står nå ved Mjøsa. :smiley:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...