Menti Startet 7.Oktober.2023 Del på Facebook Startet 7.Oktober.2023 Hei, Mye tyder på at det er en lekkasje så det kommer sjøvann inn i ferskvann-systemet. Vet jo ikke hvor denne eventuelle lekkasjen er. Men tenkte å få sett nærmere på varmeveksleren, og bytte pakninger etc. der. Er litt usikker på om hele varmevekseleren må av, eller om man kan klare seg med å ta ut bare innsatsen. Det er trangt og knotete. Motoren står i en Polar 770. Tar gjerne i mot alt av tips her :) Hvis hele varmeveksleren må av så er det vel mye nyttig å hente på dette foruminnlegget - og da er vel tilfelle at det er en relativt omfattende jobb. Manifold må av blant annet..? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 7.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2023 Hei og velkommen på forumet. Mange år og båter siden jeg lagde den tråden du linker til, men får nesten bare spørre underveis. Husk også at oljekjøleren også er en varmeveksler. Så du ha 2 mulige rørkjølere som kan lekke. Sitér dette innlegget Link to post
Menti Svart 7.Oktober.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2023 Takk for svar! Men hvis det er lekkasje i oljekjøleren, kan det da komme sjøvann i ferskvannsystemet? Jeg ser det ikke helt klart for meg - da ville det vel kommet sjøvann inn der olja er? Uansett - Nå er det bare på research stadiet. Legge en plan på hva som skal gjøres. Og det jeg må finne ut av nå er om jeg må/bør demontere hele varmeveksleren, og i så fall om manifolden må av. Har ikke lest igjennom hele tråden din fra tidligere enda, men demonterte du eksosbend og turbo også? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.