Jump to content

Varmeveksler VP TMD30 - Demontering


Menti

Recommended Posts

Hei,

 

Mye tyder på at det er en lekkasje så det kommer sjøvann inn i ferskvann-systemet. Vet jo ikke hvor denne eventuelle lekkasjen er. Men tenkte å få sett nærmere på varmeveksleren, og bytte pakninger etc. der. 

 

Er litt usikker på om hele varmevekseleren må av, eller om man kan klare seg med å ta ut bare innsatsen. Det er trangt og knotete. Motoren står i en Polar 770. 

 

Tar gjerne i mot alt av tips her :) Hvis hele varmeveksleren må av så er det vel mye nyttig å hente på dette foruminnlegget - og da er vel tilfelle at det er en relativt omfattende jobb. Manifold må av blant annet..? 

 

Link to post
Share on other sites

Takk for svar!

 

Men hvis det er lekkasje i oljekjøleren, kan det da komme sjøvann i ferskvannsystemet? Jeg ser det ikke helt klart for meg - da ville det vel kommet sjøvann inn der  olja er?

 

Uansett - Nå er det bare på research stadiet. Legge en plan på hva som skal gjøres. Og det jeg må finne ut av nå er om jeg må/bør demontere hele varmeveksleren, og i så fall om manifolden må av. Har ikke lest igjennom hele tråden din fra tidligere enda, men demonterte du eksosbend og turbo også?

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...