Komodo Svart 13.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2023 Roger jo skrev 18 minutter siden: har et som går til 150 bar 150 mm klokke. Den bør funke bra. Da er det bare for @Lazyjack å ta kjøreturen Alternativet er å ta en tur innom nærmeste Tess eller Hydroscan butikk. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lazyjack Svart 13.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2023 Komodo skrev for 10 timer siden: Den bør funke bra. Da er det bare for @Lazyjack å ta kjøreturen Alternativet er å ta en tur innom nærmeste Tess eller Hydroscan butikk. Takk for tilbudet men det ble til at jeg kjøpte et sett for kompresjonstest av dieselmotorer på Finn. Kjekt å ha eller kanskje jeg legger det ut igjen på Finn når jeg har fått testet kompresjonen både tørt og vått. Deretter blir det lekkasjetest, tipper det en ventil eller tre som er utette og som fører til treg start. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2023 Lazyjack skrev On 13.10.2023 at 23.04: tipper det en ventil eller tre som er utette og som fører til treg start. Det er som regel det. Men det er greit å teste før man demonterer, så man har noe å sammenligne med. Kompresjonsmåleren får du sikkert pengene igjen for når du selger den etterpå. Jeg for min del hadde nok ikke klart å kvitte meg med den. Men sånn er nå jeg...;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lazyjack Svart 17.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2023 Fikk kompresjonstesteren i dag men ser ikke at det kan brukes på min Yanmar motor. Det er delene til høyre som skal settes i dyse hullet men de er jo alt for lange i forhold til Yanmar dysa som jeg har ringet inn. Og hvorfor er alle gjenget, det er jo ikke gjenger i dysehullet? Noe jeg har misforstått? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 17.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2023 Mulig du må splitte dysa og bruke nedre del (dyseholdeeren) der er det gjenger Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lazyjack Svart 17.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2023 Roger jo skrev 13 minutter siden: Mulig du må splitte dysa og bruke nedre del (dyseholdeeren) der er det gjenger Jeg har akkurat få dem igjen etter test og justering så har ikke så lyst å demontere dem. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 17.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2023 Da bli det hvem har ei dyse å låne bort. Da var dysene bra, bare for lavt trykk. Forstøvet de bra med lavt trykk.? Og holdt trykket? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Komodo Svart 17.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2023 Lazyjack skrev 43 minutter siden: Jeg har akkurat få dem igjen etter test og justering så har ikke så lyst å demontere dem. Det skjønner jeg godt. Jeg ville vurdert å lage meg en adapter. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lazyjack Svart 17.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2023 Roger jo skrev 42 minutter siden: Da bli det hvem har ei dyse å låne bort. Da var dysene bra, bare for lavt trykk. Forstøvet de bra med lavt trykk.? Og holdt trykket? Hei. De forstøvet fint men åpnet på litt for lavt trykk. Ikke noe som skulle tilsi treg start men jeg ba dem shimse opp så de ble ihht spec. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2023 Du har ikke hull til glødeplugger som kan brukes? Hvis ikke må det lages adapter... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lazyjack Svart 17.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2023 Komodo skrev for 1 time siden: Det skjønner jeg godt. Jeg ville vurdert å lage meg en adapter. Har laget dette men så har manometeret i settet en mindre hurtigkobling. Får se hva jeg får til 🙄👍 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2023 Lazyjack skrev 6 minutter siden: Har laget dette men så har manometeret i settet en mindre hurtigkobling. Hvis du kjenner noen som har tilgang på dreiebenk så er det der løselig. Du trenger ei muffe med forskjellige gjenger i hver ende. Ene enden skal passe på en av gjengene på adaptderen din, den andre skal passe på en av koblingene som følger med i settet. Fittingsen din har standard rørgjenger, det kan man lage med tapp. Hva slags gjenger det er på koblingene aner jeg ikke, men dersom det er vanskelig å finne tapp kan alle stigninger slås i benk. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lazyjack Svart 17.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2023 Komodo skrev 1 minutt siden: Hvis du kjenner noen som har tilgang på dreiebenk så er det der løselig. Du trenger ei muffe med forskjellige gjenger i hver ende. Ene enden skal passe på en av gjengene på adaptderen din, den andre skal passe på en av koblingene som følger med i settet. Fittingsen din har standard rørgjenger, det kan man lage med tapp. Hva slags gjenger det er på koblingene aner jeg ikke, men dersom det er vanskelig å finne tapp kan alle stigninger slås i benk. Jeg har ikke lenger egen dreiebenk, der kunne jeg lage det meste og også slå hvilke gjenger jeg trengte. Nå er det historie så jeg får se hva jeg får til 👍😀 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2023 Lazyjack skrev 4 minutter siden: Jeg har ikke lenger egen dreiebenk, der kunne jeg lage det meste og også slå hvilke gjenger jeg trengte. Ok, da skjønner jeg i alle fall at du ser løsningene Men kanskje du kjenner noen som kan hjelpe deg med å lage ei muffe? ikke den helt store jobben... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 18.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2023 Lazyjack skrev for 9 timer siden: Nå er det historie så jeg får se hva jeg får til Mulig en rørmoffe og en kopperring passe i dysehullet som en start? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Komodo Svart 18.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2023 Det ser ut som om det følger med seks adaptere for å sette i dysehull. Hva slags gjenger har disse? De tynne er vel for å sette i hullene til glødeplugger. Har du slike hull? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
index Svart 18.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2023 Har du sjekket at det ikke lar seg gjøre å bygge sammen noe som funker? Ser for meg f.eks adapteren øverst til høyre, den blanke konen i midten og T stykket for feste som noe som kan funke f.eks? Litt vanskelig å se for seg uten å ha toppen foran seg, men et slikt sett skal jo være rimelig universalt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
index Svart 18.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2023 Komodo skrev 3 minutter siden: Det ser ut som om det følger med seks adaptere for å sette i dysehull. Hva slags gjenger har disse? De tynne er vel for å sette i hullene til glødeplugger. Har du slike hull? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 18.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2023 index skrev 1 minutt siden: Se der ja. Da ser vi jo at dette er relativt kurante metriske fingjenger som du kan lage med tapp. Med litt måling kan du sjekke om du kan bore opp og gjenge opp ei muffe, eller om du må sveise sammen to muffer. Uansett ikke håpløst dette med en liten smule kreativitet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lazyjack Svart 18.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2023 Det som forvirrer meg mest er at adapterne til høyre i esken, som jo er ment å skulle brukes i dysehullene, alle har gjenger. På de motorene jeg har vært borti har det ikke vært dyseholdere med gjenger. Dysene har kun vært holdt nede av bolter. Jeg kan nok bruke den øverste av de fire adapterne ved å kappe av gjengepartiet og dreie plant kuttkanten men da har jeg jo ødelagt settet som jeg tenker å selge igjen. Jeg er jo også redd for å skade kobberhylsa i topplokket. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2023 Om du skrur av hylsa som dysa sitter i er det vel sannsynlig av en av adapterne passer ned i gjengene på denne? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lazyjack Svart 18.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2023 index skrev for 2 timer siden: Om du skrur av hylsa som dysa sitter i er det vel sannsynlig av en av adapterne passer ned i gjengene på denne? Snakker akkurat med Vestfold Elektrodiesel som overhale dysene mine. De sa jeg iIKKE måtte dele dysa slik du foreslår da det vil kunne endre åpningstrykket som jo akkurat er justert. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2023 Lazyjack skrev 21 minutter siden: Snakker akkurat med Vestfold Elektrodiesel som overhale dysene mine. De sa jeg iIKKE måtte dele dysa slik du foreslår da det vil kunne endre åpningstrykket som jo akkurat er justert. OK! Jeg gikk ut fra at det var shimsede dyser, ikke justerbare. Da er nok løsningen å lage en adapter som tilsvarer denne hylsa. Eventuelt å få tak i en gammel dyse du kan slakte. Den gang jeg måtte til med dette hadde jeg heldigvis et ekstra sett med dyser, så da var det bare å demontere en av de dårligste og bruke den som adapter. Fikk lånt meg en dysetester også, så da var det lett å få satt alt opp korrekt før montering igjen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lazyjack Svart 18.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2023 Om jeg kan finne en overgang mellom disse to hurtigkpoplingsniplene så kan jeg få det til. Fortrinnsvis uten å måtte bruke slange og klemmer. Noen som kjenner disse "standardene" for trykkluft hurtigkoplinger? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 18.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2023 Kanskje du finner de her? Quick Disconnect Couplings Master Catalog | Eaton https://www.eaton.com/content/dam/eaton/hydraulics/hose-tubing-fittings-and-connectors/connectors/quick-disconnect-master-catalog-emeqdcc001e8-en-us.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.