Jump to content

Måle kompresjon på Yanmar 2GM20F?

Lazyjack

Recommended Posts

Lazyjack skrev for 6 timer siden:

Noen som kjenner disse "standardene" for trykkluft hurtigkoplinger?

Den til venstre ligner en Hansenkobling, men er ikke sikker. Det finnes mye rart av slike koblinger. Den til høyre er vel en BT-standard?

Men hva med dette?:

Komodo skrev for 10 timer siden:

De tynne er vel for å sette i hullene til glødeplugger. Har du slike hull?

Lazyjack skrev for 8 timer siden:

Noen som kjenner disse "standardene" for trykkluft hurtigkoplinger? 

Hva er diameteren på Dysa?

Må nesten spørre i butikken om hvilken trykklasse koplingen har.

Det er vel bare Tess og hydroscand som har orden på utstyrer.

Mener at vanelig hurtikoplinger for luft er 12 og !6 bar

Denne Hansen  er 35 bar

image.png.34bf6d3c3a87f1595ab71f9ea95919a6.png

Og denne 

image.png.f48932f38c9e436de075ffff2cf80a0f.png

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Lazyjack skrev 10 minutter siden:

Sikkert, men jeg vil gjerne vite om det også kan være slitte/utette stempel ringer før jeg tar av toppen. 

Ventillekkasjer kan ofte høres hvis eksosslange og luftfilter kobles fra. Hvis du ikke konstaterer det, så er det kanskje like greit å la det være. Jeg er som sagt bruker av en motor som har vært slik i årevis, uten å bli særlig verre. Kanskje heller rigge en form for forvarming av innsugsluften?

Det er forresten en annen mulig grunn for lav kompresjon, nemlig bøyde veivstaker etter vannslag. Det har jeg hatt på en VP. Ganske vanskelig å oppdage fra toppsiden, stempelet var ørlite lavere enn de andre på topp. 

• 1 måned senere...

Tenker å avslutte denne tråden. Jeg klarte ikke å få til et system for å måle kompresjon på motoren. Plukket av toppen og ga ventilene en lett rengjøring og sliping. De så imidlertid bra ut og holdt godt på diesel som jeg helte oppi forbrenningsrommet med toppen opp ned. Sylindre var også fine selv om mye av honestripene var borte. 

Det var jo treg start som var utgangspunktet for denne operasjonen så jeg får lete etter årsaken til dette andre steder. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...