Komodo Svart 18.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2023 Lazyjack skrev for 6 timer siden: Noen som kjenner disse "standardene" for trykkluft hurtigkoplinger? Den til venstre ligner en Hansenkobling, men er ikke sikker. Det finnes mye rart av slike koblinger. Den til høyre er vel en BT-standard? Men hva med dette?: Komodo skrev for 10 timer siden: De tynne er vel for å sette i hullene til glødeplugger. Har du slike hull? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 18.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2023 Lazyjack skrev for 8 timer siden: Noen som kjenner disse "standardene" for trykkluft hurtigkoplinger? Hva er diameteren på Dysa? Må nesten spørre i butikken om hvilken trykklasse koplingen har. Det er vel bare Tess og hydroscand som har orden på utstyrer. Mener at vanelig hurtikoplinger for luft er 12 og !6 bar Denne Hansen er 35 bar Og denne Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lazyjack Svart 19.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2023 Jepp, har funnet ut at det er en Hansen-nippel. Stikker innom Hydros an i dag Sitér dette innlegget Link to post
Vdub Svart 19.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2023 Plukke av toppen og se på ventiler/seter så finner du vel feilen. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 19.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2023 Vdub skrev 7 minutter siden: Plukke av toppen og se på ventiler/seter så finner du vel feilen. Sikkert, men jeg vil gjerne vite om det også kan være slitte/utette stempel ringer før jeg tar av toppen. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 19.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2023 Lazyjack skrev 10 minutter siden: Sikkert, men jeg vil gjerne vite om det også kan være slitte/utette stempel ringer før jeg tar av toppen. Ventillekkasjer kan ofte høres hvis eksosslange og luftfilter kobles fra. Hvis du ikke konstaterer det, så er det kanskje like greit å la det være. Jeg er som sagt bruker av en motor som har vært slik i årevis, uten å bli særlig verre. Kanskje heller rigge en form for forvarming av innsugsluften? Det er forresten en annen mulig grunn for lav kompresjon, nemlig bøyde veivstaker etter vannslag. Det har jeg hatt på en VP. Ganske vanskelig å oppdage fra toppsiden, stempelet var ørlite lavere enn de andre på topp. Sitér dette innlegget Link to post
Vdub Svart 19.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2023 Noen symptomer på stempelringer da? Bruker den olje? Ryker den blått? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 19.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2023 Vdub skrev 9 minutter siden: Noen symptomer på stempelringer da? Bruker den olje? Ryker den blått? Den gjør ikke det så mest sannsynlig er de OK. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2023 For å få en indikasjon på om ventilene holder tett holder det med å borre hul i en gummikork sette den i dysehullet og bruke renblåsingspistol. Hva var diameteren på dysa? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lazyjack Svart 20.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2023 Tenker å avslutte denne tråden. Jeg klarte ikke å få til et system for å måle kompresjon på motoren. Plukket av toppen og ga ventilene en lett rengjøring og sliping. De så imidlertid bra ut og holdt godt på diesel som jeg helte oppi forbrenningsrommet med toppen opp ned. Sylindre var også fine selv om mye av honestripene var borte. Det var jo treg start som var utgangspunktet for denne operasjonen så jeg får lete etter årsaken til dette andre steder. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.