GunnarKj Startet 11.Oktober.2023 Del på Facebook Startet 11.Oktober.2023 Jeg ser at mange setter trolling motor på undet 10 hester på Hansvik 18 Combi. Har noen her prøvd 9.9hk på en Hansvik 18 Combi, grunnen til at jeg lurer er at jeg ser etter båt som han brukes av gutt under 16. Jeg skulle helst hatt innenbords motor, og Hansvik 600 combi med 10hk diesel. 5-6 knop bør den gå uten motstrøm. Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 11.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2023 Det burde være innenfor lovens rammer på alle måter. Med 'high trust' utgaver og riktig propell, tror jeg at du kan se både 7 og 8 knop, men over 10 kommer den neppe. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 11.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2023 Jeg tror 10 knop grensen er fjernet Det var jo også en temmelig håpløs grense for små gummibåter. Sitér dette innlegget Link to post
Konas båt Svart 11.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2023 Fartsgrensen for barn under 16 år ble fjerner 1. juli 2021. https://www.sdir.no/aktuelt/nyheter/fra-1.-juli-fjernes-10-knopsgrensen-for-batforere-under-16-ar/ De interessante i den sammenheng var at det høsten 2020 var høring for å innføre forskrift om 5 knops hastighets begrensninger innenfor 100 m fra land. 😅😅😅 Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 11.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2023 Men 5 knop er jo en hastighet som går an å få et barn til å forstå. De klarer å skille mellom plan eller ikke plan. Men å stirre på båtfart appen og prøve å plane under 10 knop, det var helt håpløst. Sitér dette innlegget Link to post
GunnarKj Svart 11.Oktober.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2023 Havarita skrev for 3 timer siden: Det burde være innenfor lovens rammer på alle måter. Med 'high trust' utgaver og riktig propell, tror jeg at du kan se både 7 og 8 knop, men over 10 kommer den neppe. Takk for svar. 10 knop er ikke nødvendig, her er det snakk om gutter med god tid, og ønske om å fiske fra båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.