pappa_wolf Svart Søndag 17:41 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 17:41 Har faktisk en 5.7DX chevy diesel på lager. verdensberømte for to ting. dårlig byggekvalitet og elendig konstruksjon. Jeg fikk den for 400 kroner og får 1600 i skrotpremie. Jeg gidder ikke engang spille min tid på å sjekke om den funker. Jeg har altid vært en stor fan av Detroit Diesel og IH motorene. Og det hadde da vært gøy å få fingrene i en Peninsular. Det ligger en på finn, men litt vel langt unna. Jeg hadde egentlig en plan om å snike meg i båten i helgen. men grunnet den eldste katten vår (19 år) måtte avlives, ble vi enige om å distrahere barna med familiebesøk i hele helgen i stedet. Og søndag ettermiddag gikk med å bytte hjullager på kompisens bil. Nå sitter jeg her og håper på at neste helg blir fin og solrik, slik at jeg kan snike med ombord, og begynne jobben med å ta ut septiktanken. Jeg vet ikke om den er full, eller om alt har blitt massivt. men både toalett-pumpen og tømmingen fungerer ikke. og jeg sitter med en følelse av at det vil bli lettere å løfte ut en dypfrossen tank, enn å forsøke å ta samme jobben på vårparten med tinte rør og stanken av septik i hele båten. Og når den jobben er unnagjort, vil det bli motorjobb igjen. Har funnet den originale fordeleren frem igjen, og skrudd ut stiftene. Korroderte og ikke pene å se på. Kjøpte en Pertronix elektronisk ombyggings kitt og smettet det på plass. Gleder meg til å starte opp motoren igjen og høre litt godlyd. Har dog fått litt V8 lyd, da kompisen stakk innom med C10 med 454BB og manuell kasse. Hadde det moro i et par timer, både med å kjøre litt bil, men også justere tenning, forgasser og drikke kaffe. Med solen som var i dag, og at fjorden ikke er frosset helt til i år, kommer håpet om en tidlig start på sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Tirsdag 23:10 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 23:10 Tror det er greit å fjerne septiken når det er så kaldt som overhode mulig ja!!! Lykke til med den!😅😅😅 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.