Jump to content

Benji.

pappa_wolf

Recommended Posts

Har faktisk en 5.7DX chevy diesel på lager. verdensberømte for to ting. dårlig byggekvalitet og elendig konstruksjon.

Jeg fikk den for 400 kroner og får 1600 i skrotpremie.

Jeg gidder ikke engang spille min tid på å sjekke om den funker.

Jeg har altid vært en stor fan av Detroit Diesel og IH motorene. Og det hadde da vært gøy å få fingrene i en Peninsular.
Det ligger en på finn, men litt vel langt unna.

Jeg hadde egentlig en plan om å snike meg i båten i helgen. men grunnet den eldste katten vår (19 år) måtte avlives, ble vi enige om å distrahere barna med familiebesøk i hele helgen i stedet.
Og søndag ettermiddag gikk med å bytte hjullager på kompisens bil.
Nå sitter jeg her og håper på at neste helg blir fin og solrik, slik at jeg kan snike med ombord, og begynne jobben med å ta ut septiktanken. Jeg vet ikke om den er full, eller om alt har blitt massivt. men både toalett-pumpen og tømmingen fungerer ikke. og jeg sitter med en følelse av at det vil bli lettere å løfte ut en dypfrossen tank, enn å forsøke å ta samme jobben på vårparten med tinte rør og stanken av septik i hele båten.
Og når den jobben er unnagjort, vil det bli motorjobb igjen.

Har funnet den originale fordeleren frem igjen, og skrudd ut stiftene. Korroderte og ikke pene å se på.
Kjøpte en Pertronix elektronisk ombyggings kitt og smettet det på plass. Gleder meg til å starte opp motoren igjen og høre litt godlyd. Har dog fått litt V8 lyd, da kompisen stakk innom med C10 med 454BB og manuell kasse. Hadde det moro i et par timer, både med å kjøre litt bil, men også justere tenning, forgasser og drikke kaffe.

Med solen som var i dag, og at fjorden ikke er frosset helt til i år, kommer håpet om en tidlig start på sesongen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...