Jump to content

Benji.


pappa_wolf

Recommended Posts

Dette er vel det tyngste innlegget jeg forhåpentligvis kommer til å skrive.

Akkurat nå sitter jeg med dagens andre kaffekopp og fyr i peisen. En klump i halsen og et par tårer i øyekroken.

Den 21 september valgte min sønn å ta livet sitt.

Vi vet dessverre ikke noe om hvorfor, men vi har våre mistanker. Han skjøt seg, bare en måned før han fylte 18.

Han har vært med meg på så mange turer og vi har ledd og kranglet. Kort fortalt så var han en helt vanlig tenåring. Men han bar også på en masse bagasje fra oppveksten, som vi strevde med å rydde opp i og hjelpe med.

Vi har nå kommet gjennom både bisettelsen og minnestund. Og jeg sitter og ser på båten, som vi skulle fikse sammen.

Planen var å få motoren inn i høstferien og ta en testtur. Men dit kom vi aldri.

Han mente at navnet jeg hadde valgt til båten var teit. Jeg mente nemlig at den skulle hete "Slapp'a" Det var navnet på sommerhuset hvor jeg fridde til min kone. Og vår første gode ferie siden deres mamma og jeg skilte lag.

Båten det er snakk om, kjøpte jeg som et tomt skrog, med et defekt drev, og et gulv som var så råtten, at man ikke kunne gå på det.

Båten er en 198? Windy 23 FC.

Hele interiøret var plukket ut og deler av det manglet. Hele sommeren har gått med å lete og bygge selv og montere.

Etter jeg fikk den grusomme beskjeden gikk arbeidet i stå. Jeg gikk i stå. Det var ikke mulig å komme videre. Jeg gikk rundt som i trance, og klarte akkurat å fungere nok til at familien hang sammen. Men det har vært noen særdeles tunge dager.

Vi hadde hans bisettelse på fredagen og minnestund på lørdagen.

Søndagen gikk med å prøve å komme seg videre. Etter råd fra min bror satte jeg meg på trappa, og bare satt der i solen, og kjente på hvordan verden gikk videre. Og at jeg måtte gå med, eller gå i stå.

Så i går kveld satte jeg meg ned og begynte å chatte med vennene til Benjamin. Og fikk å høre mange gode historier om han.

Endte med å spørre de om hvilket kjælenavn de hadde på sønnen min. Og der kom det "Benji"

 

Dette er nå en prosjekt tråd og sikkert en form for terapi for meg, siden dette var vårt prosjekt.

 

Jeg beklager hvis innlegget er litt rotete. Blir bedre med tiden.

Link to post
Share on other sites

Dette var vondt å lese. Kondolerer, sender deg varme, gode tanker. Håper du har gode folk rundt deg som kan gi deg støtte gjennom sorgen og sjokket. Om du kjenner at prosjektet gir deg mening og avkobling, så fortsett med det. Om ikke, håper jeg du finner noe annet meningsfylt å konsentrere deg om. Men først av alt, ta vare på deg selv og familien. 

Link to post
Share on other sites

Så trist å lese hva som har hendt deg og familien. Kondolerer så mye.

Umulig å sette seg inn i hvordan dere har det nå, men håper prosjektet kan bringe deg gleder og trøst i årene som kommer.

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Kondolerer så mye, du får henge sammen og fullføre prosjektet sånn han ville hatt den :)

 

men med sånn samfunnet har blitt, forventningene man må leve opp til, folk man skal sammenlignes med, når jeg ser hvor kyniske og følelsesløse folk har blitt, hvor lett man blir utfryst/kanseleringskulturen pga egene meninger som ikke er 110% politisk korrekte eller at han sa/gjorde noe feil, så er jeg redd det blir flere tråder som dette de neste årene :( 

 

selv vet jeg om folk som planlegger bortgangen sin, bare de får samla alt de eier og har under 1 tak sånn for å gjøre ting lettere for de etterlatte. Hva skal man gjøre, for og hjelpe folk som har det så ille at det faktisk ikke er verdt mer ? 

Link to post
Share on other sites

Kondolerer 😔

Et ganske meningsløst ord i en slik sammenheng, men det er det ordet vi har. Umulig å sette seg inn i det dere står i, men med en sønn i snart samme alder kan jeg forstå litt av tomrommet som må oppstå. 
Ta livet og prosjektene videre i det tempoet som er mulig og riktig for deg og dine.
Og tusen takk for at du deler! 
Vi er i en knalltøff tid for ungdommene våre, og det er så viktig at dette settes fokus på. 

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

Ord blir fattige. Min dypeste medfølelse i din sorg. En sorg som er umulig å forstå når man ikke har stått i den selv. Kan bare ane konturene av den med tanke på egne barn. 
Håper at reaksjonene og responsen gir litt trøst. Håper at prosjektet over tid kan bli en trøst og en kilde til de gode minnene om Benji. 
Jeg beundrer deg for at du deler. Håper din åpenhet kan være til hjelp for andre. Og at du selv finner veien videre. ❤️

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...