Jump to content

Camoline 25 Cabincruiser


Gran Reserva

Recommended Posts

Camoline 25 ble konstruert og produsert av Carsten Moen (derfor Camoplast) i Grimstad. Det som senere ble Sunrise. Konstruksjonsår 1968 tror jeg. 25 fotern ble senere overtatt av Sandefjord Modellverksted og markedsført som Pandur. Jeg hadde en slik i bortimot ti år. Litt ombygget i cockpit ble den en flott båt som fremdeles står seg bra i utseende. Gikk fint med 225 hk V-8, men brukte 65 liter i timen i 30 knop.

 

mvh tuffff

Redigert av tuffff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for svar og innspill. 3 fotssyken har bitt seg kraftig fast, og når man må være litt forsiktig med 6-sifra tallene, så denne båten spennende ut. Det blir jo fort litt bensin på full fart, men hvordan var det å marsje med den? sånn ca 20 ?

 

Runar

Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt

Link to post
Share on other sites

Camoline 25 ble konstruert og produsert av Carsten Moen (derfor Camoplast) i Grimstad. Det som senere ble Sunrise.

AHA !!! Nå er jeg med. Sunrise navnet kjenner jeg jo godt, likeså Carsten. Den bedriften lå/ligger rett oppi skauholtet her. Heter nok noe helt annet nå, sunrise navnet er det lenge siden jeg har sett.

 

Jeg ser der ligger en masse former utenfor der, skal vel ikke se helt bort fra at kanskje formene til denne ligger der også ?

 

runju, har du lyst til at jeg skal ta en spasertur en av dagene opp for å høre om de har en del informasjon til deg ????

Link to post
Share on other sites

Den har vel kanskje ikke så veldig moderne skrog, så jeg var mest interessert i høre om noen i det hele tatt kjente til en slik båt, og hvordan den ter i sjøen. Jeg har ikke kjøpt den, men den kunne være en konkurrent til et prosjekt av en 1988 Bayliner 2556, og så har jeg også kikka på en 24 Windy... det er jo så mange fine båter :-) og så altfor lite penger ... sukk :headbang:

 

Ellers så kan det vel være godt med en spassertur uansett i disse romjulstider ......

 

Runar

Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...