Jump to content

Montere hekkthruster når ikke plass inne i båten

torav

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle dele min måte å montere akterpropell i båt med akterkabin og for lite plass inne i båten. Løsningen ble å lage en kasse i vannfast finer med glassfiber utenpå. Jeg var usikker på dette, men dette har fingert flott et par år nå. Kassen er skrudd fast under akterplattformen med gjennomgående bolter over vannlinjen. Kassen har lokk med pakninger og strammesystem. Lokket har også vindu for å inspisere om det er lekkasje.  Båten er en god gammel Neptim 8000. image.jpeg.da8931926e00ebd6bb3bb49064f46538.jpegimage.jpeg.822fcf0c1f769479769449a0f6c29af4.jpegimage.jpeg.aa5c8bf6f1c70222cc30d23d01fad1cb.jpeg

Ser smart ut.

Har du forresten noen bilder av selve badeplattformen din @torav

Jeg så med én gang at det var hekken på en Neptim 8000. Jeg har en av de første utgavene som noen sinne ble laget, og har tenkt til å gjøre et eller annet med badeplattformen for å gjøre den større.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

• 1 måned senere...

Hei! Det aller meste er montert over vannlinja. Kablene går i slange koblet til skroggjennomføringer i kassen på siden og det samme inn i skroget, også over vannlinja (Biltema har en fin type i messinglignende material med stor nok diameter). Kassen har også tre fester over vannlinja med gjennomgående bolter med gummipaktninger (laget av gummi fra skvettlapper kjøpt på Biltema). Har også brukt gummiklosser mellom kassen og skroget. Skal se om jeg får tatt flere bilder for å legge ut. :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...