SL82 Startet 24.Oktober.2023 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2023 Hei Er her noen som kan hjelpe meg med å løse dette problemet. Det kommer store mengder vann inn ved pakkboksen. Kan jeg løsne denne når den ligger på sjøen. Og hvor mange pakninger skal inn i boksen for å få det tett. Kan det være noe lengre bake som også lekker. Er vanskelig å se hvor vannet kommer inn. Takk på forhånd Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 24.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2023 Litt vanskelig å tyde bildet ditt, men ser ikke ut som det er pakkboks med gland og pakkinger. Så tror ikke du kan bytte pakkninger på sjøen med den der, aksel må delvis ut for å tre på ny pakning, med forbehold at jeg tyder bildet ditt riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 24.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2023 Har du ettertrekt slangeklemmer på gummihylsa kan lekke der, det skal være 2 slangeklemmer på hver side. Hva bruker du tvingen til? Er den delen til å skru ut, kan det være en slags Glan. Du må da kunne se om vannet renner inn rundt akslingen eller et annet sted. Høres ut som du bør få båten på land, før den synker. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 25.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2023 Øser du enda? Siden du ikke har tid til å svare. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
SL82 Svart 25.Oktober.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2023 Hei begge dere som tok seg tid å svare. Det ble litt hektisk i går ja. Det viste seg at vannet kom inn på undersiden av gummihylsa. Jeg fikk strammet til slangeklemnene og nå er det tett. Det rant inn store mengder med vann. Da er dette tydeligvis et svakt punkt jeg må holde et øye med. Sitér dette innlegget Link to post
Ingper Svart 26.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2023 Det är just därför det skall vara TVÅ slangklämmor i varje ände av gummihylsan som @Roger jo skriver. Tänk om den enda du hade (som du nu stramade åt) hade gått sönder... Så håll inte bara ögonen på det - montera dit en till slangklämma i varje ände. Men bra att det ändå "bara" var ett så enkelt fel Sitér dette innlegget Ingemar E. NB Forum Link to post
Roger jo Svart 26.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2023 SL82 skrev On 24.10.2023 at 16.04: Det kommer store mengder vann inn ved pakkboksen. Kan jeg løsne denne når den ligger på sjøen. Hvis en har en billig type gummihylse så kan den bli svampaktig og har en ikke rutine på sjekke/ettertrekke slangeklemmer hender det som skjedde. SL82 skrev On 24.10.2023 at 16.04: Kan jeg løsne denne når den ligger på sjøen. Og hvor mange pakninger skal inn i boksen for å få det tett. Er du ikke intresert i å finne ut av pakboksen din? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
SL82 Svart 26.Oktober.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2023 Roger jo skrev for 8 timer siden: Hvis en har en billig type gummihylse så kan den bli svampaktig og har en ikke rutine på sjekke/ettertrekke slangeklemmer hender det som skjedde. Er du ikke intresert i å finne ut av pakboksen din? Hei igjen. Jeg skal ha båten på land om noen uker å skal da vurdere å skifte gummihylsa. Jeg forsøkte i kveld å ha på en ny slangeklemme. Noe som ikke var helt enkelt. Da det er veldig trangt i bakkant av gummihylsa. Har fått litt instrukser fra Nogva ang pakkboksen. Det er heldigvis helt tørt ombord nå. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2023 SL82 skrev for 18 timer siden: Har fått litt instrukser fra Nogva ang pakkboksen. Da er vi veldig spent på hva slags pakkboks det er, så her har du noe og lære bort. "Ny type" pakkboks er alltid spennende. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.