Jump to content

Det kommer vann inn ved akslingen/hylsa, omstyringsystem fra Nogva

SL82

Recommended Posts

Hei

Er her noen som kan hjelpe meg med å løse dette problemet. Det kommer store mengder vann inn ved pakkboksen. Kan jeg løsne denne når den ligger på sjøen. Og hvor mange pakninger skal inn i boksen for å få det tett. Kan det være noe lengre bake som også lekker. Er vanskelig å se hvor vannet kommer inn.

FC5295AB-D5C6-4A97-96EA-6879AFA73522.jpeg.a90a342d0e9345ea9d759cd11d2541f1.jpegTakk på forhånd 

Har du ettertrekt slangeklemmer  på gummihylsa kan lekke der, det skal være 2 slangeklemmer  på hver side. 

Hva bruker du tvingen til?  Er den delen til å skru ut, kan det være en slags Glan.

Du må da kunne se om vannet renner inn rundt akslingen eller et annet sted.

Høres ut som du bør få båten på land, før den synker.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

SL82 skrev On 24.10.2023 at 16.04:

Det kommer store mengder vann inn ved pakkboksen. Kan jeg løsne denne når den ligger på sjøen.

Hvis en har en billig type gummihylse så kan den bli svampaktig og har en ikke rutine på sjekke/ettertrekke slangeklemmer hender det som skjedde.

SL82 skrev On 24.10.2023 at 16.04:

Kan jeg løsne denne når den ligger på sjøen. Og hvor mange pakninger skal inn i boksen for å få det tett.

Er du ikke intresert i å finne ut av pakboksen din?

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Roger jo skrev for 8 timer siden:

Hvis en har en billig type gummihylse så kan den bli svampaktig og har en ikke rutine på sjekke/ettertrekke slangeklemmer hender det som skjedde.

Er du ikke intresert i å finne ut av pakboksen din?

Hei igjen. Jeg skal ha båten på land om noen uker å skal da vurdere å skifte gummihylsa. Jeg forsøkte i kveld å ha på en ny slangeklemme. Noe som ikke var helt enkelt. Da det er veldig trangt i bakkant av gummihylsa. Har fått litt instrukser fra Nogva ang pakkboksen. Det er heldigvis helt tørt ombord nå. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...