Jump to content

Hvordan bli kvitt muggsopp på kalesjen


Okkaby

Recommended Posts

Har en 5,5 år gammel kalesje som jeg sluter med muggsopp på.

 

Den var montert noen måneder før jeg kjøpte båten høsten 18.

Våren 21 var jeg nød å få den vasket/behandlet, da det hadde komt utrolig mye grønnske på den etter våt høst/vinter. Dette ble gjort på Randaberg(Stavanger)

 

Følgende sesong komt detbit på slutten av sesongen å høsten masse muggsopp på aktre del innvendig.

Prøvde diverse vaske midler som ble anbefalt for å få bort dette. 

Men det kom tilbake igjen uansett. Ble bare mer å mer utover sesongen å høsten 22. Så kalesjen ble da sendt til Alf Hansen i Trondheim vinter 22/23 å montert igjen før årets sesong.

 

Nå viser det seg st muggsopp er tilbake igjen på aktre del av kalesjen innvendig.

 Hadde ikke dette problemet de første sesongene før den ble vasket å behandlet.

 

Så nå lure jeg jævlig på hvordan en blir kvitt dette.

Kalesjen skal etter hva folk sier, være av veldig goe kvalitet å er produsert av rn på Østlandet (glemt navnet nå)

 

Men finnes det noen brukbar måte å bli kvitt muggsoppen på?

 

Når dette alt har komt np, så ser jeg fir meg at det blir noe knså ille utover vinteren.

 

Er goe lufting i båten. Så ikke problem med manglende utlufting.

 

IMG20231025135541.jpg

IMG20231025135546.jpg

IMG20231025135551.jpg

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...