JePeKj Startet 27.Oktober.2023 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2023 Noen har bilder av tilsvarende anker rulle? Den var utrulig diskret på badeplattformen. Bildet er fra en Viksund St.Cruz 335, 2011 modell. Noen som har en slik og kan sende meg bilder? Den einaste eg finner på markedet hos Ahoy og fleire er vesentlig større. (men sikker billigere) Tips mottaes. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 28.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2023 Likner vel på denne da: Anker rulle nedsenket Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Lars Hansen Svart 29.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2023 Fin å se på, men du vil angre hver gang du har noen andres dreggtau huket på ankeret ditt... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2023 En annen ting er at det antagelig er svært begrenset hvilke anker den passer til. Mulig jeg tar feil, men for meg ser det ut som om båten på bildet har skålanker Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
finnmarken Svart 29.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2023 Ja, på min Viksund var det en Engbodregg. Denne passer perfekt i denne ankerrulla, men etter mine erfaringer så er Engbodreggen uegnet. Jeg satt på en 15 kg Brucekopi. Denne fungerer greit, men går ikke helt perfekt. Hvis man tar den helt inn, så må man som regel hjelpe den ut igjen, men så lenge man passer på å stoppe den litt før, så går det fint. Ja, det kan skape litt trøbbel hvis man får opp en annen sitt dreggtau, men jeg har klart det greit de gangene det har skjedd. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 30.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2023 finnmarken skrev for 22 timer siden: Ja, det kan skape litt trøbbel hvis man får opp en annen sitt dreggtau, men jeg har klart det greit de gangene det har skjedd. Kompisen min klarte ikke å få det til fra båten, men heldigvis varmt i vannet så jeg svømte ut til han og fikk hjulpet til. Ikke en ønskelig situasjon en blåsete og kald dag... Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 30.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2023 Man får håpe at trådstarter finner noe av denne informasjonen nyttig da ! Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
JePeKj Svart 30.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2023 Tja… ? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 1.November.2023 Link til dette innlegget Svart 1.November.2023 Vet flere som har laget noe tilsvarende selv, eller fått et sveiseverksted til å lage. Jeg har aldri sett i noen utstyrsforretning, både Bruce og andre varianter er brukt som anker i denne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.