Roger og Olina Startet 28.Oktober.2023 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2023 Hei folkens. Fikk meg en overraskelse når jeg kom ned til båten i går og oppdaget at vinduet har løsnet fra rammen til vindskjermen. Har vært på reise i jobb fra søndag og kom hjem torsdag kveld. Vinduet har løsnet i forkant og følger over på styrbord side. Det ligger en pakning inne i rammen og når jeg leser litt her og der så kan det virke som om mange av disse er presset på. Når jeg forsøker å løfte opp vinduet, så får jeg så mye motstand at jeg er redd for at glasset skal knekke. Ikke forstår jeg helt hvordan dette kan skje og trenger tips på hvordan jeg kan løse dette. Båten er nå på land og jeg har støttet opp med puter under glasset, samt brukt gaffatape for å hindre regn. Mvh, Roger Sitér dette innlegget Link to post
Fearline cornice Svart 28.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2023 Hadde ett slik problem på en vindskjerm en gang,der ble løsningen å bruke mange jekk stropper på toppen av ramma.å "jekket" profilen sakte ned over glasset,brukte rute lim di siste cm.det funket bra. Sitér dette innlegget Link to post
snuska Svart 28.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2023 ser ut som det er Ertec profiler på denne fra Tvedestrand. Har vel hørt at de glassene fort kan koste en del (buet, herdet og en båt som er gått ut av produksjon). Jeg personlig hadde nok bedt forsikringa ordne det, så de sitter igjen med problemet hvis glasset ryker. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 28.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2023 Enig, meld forsikringsskade. Og om det er Ertec som har levert dette (som det ser ut til å være) så er det de som har kompetanse til å utbedre skaden. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Roger jo Svart 28.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2023 trist syn. Forsikring er egenandelen mer enn ny rute? ta en tur til Ertec så få du tips. Er det en vindfylt kalesje som har skylden? Så bør en finne tiltak før neste storm. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger og Olina Svart 28.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2023 Takker for tilbakemelding. Vindskjermen er produsert i Tvedestrand har jeg funnet ut og jeg har meldt dette inn til forsikringen. Så får jeg se hva de kommer med da. @Roger jo ja egenandelen er høy. Er vel 8 båtlapper og jeg vet ikke hva som har skylden annet enn at vindkastene var oppe i 30 secm. og båten fikk vinden i fronten Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 28.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2023 Kan det være en eller annen gjøk som har trampet på glasset? Ser ut som båten ligger sentralt? Restauranter i nærheten? Mulig de har kameraovervåking Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 28.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2023 Vanskelig å skjønne at dette kan skyldes bare vind. Hele arrangementet er jo ganske så strømlinjeformet og det er vanskelig å se at det skulle kunne bli så stor belastning på ruter og innfatning at det bryter sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 28.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2023 Det er ikke godt å si hva som kan ha skjedd. Det er kamera i havna og jeg kan ta en prat med de og se om det kan være noen som har gjort det på ramp. Godt tips @Janoho Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 24.November.2023 Link til dette innlegget Svart 24.November.2023 Jeg vet ikke hvorfor, men denne saken fortsatte i en ny tråd. Hvis du vil ha fortsettelsen så er den her: https://baatplassen.no/i/topic/172622-vindskjerm-skadet-i-høststormen-tresfjord-340-fortsettelse/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.