Jump to content

VP 5.7, vann/bensin i olje.


Penta nidelv

Recommended Posts

Hei.jeg driver å skal bytte dissa lagrene i svinghjulskåpa,så tenkte att tja får da se åssen olja ser ut nå da, for skal bytte innsugspakning på motor og toppdeksel pakninger. Gjelder en 5,7l vp. Men synet som møtte meg er jaggu det værste jeg har sett, olja er brun og det lukter bensin av den 😱 nå kjenner jeg att tålmodighet er satt på prøve da båten sku væra så bra stand når jeg kjøpte den I sommer. Men dukker jo opp både det ene å det andre. Men uansett da, er dette topppakningen det da eller? Begynner å bli litt frustrert, så all hjelp her takkes stort😊 sender v bilder av åssen det ser ut.toppdeksel er bulkete der man skrur på oljelekkasje å så ikke tett. Har nye deksler som skal på der nå.men kan det komme ifra att innsugspakning har røket? For det bobler opp av den ett par steder.20231028_144902.jpg.35361287889ec676bd87a66c535aeb2c.jpg20231028_144659.jpg.db4d91d907a31a7459e0ed7f4b96e45d.jpg

20231028_144659.jpg

20231028_144739.jpg

20231028_144807.jpg

20231028_144821.jpg

20231028_144902.jpg

Link to post
Share on other sites

Bensin i olje vil som oftest skyldes lekkasje i bensinpumpe. Jeg ville ha byttet, den er ikke dyr. Vannlekkasje er litt verre, det kan skyldes sjøvannspumpa, manifoiler eller toppakninger. Eller risere. Jeg ville ha begynt med sjøvannspumpa, siden det ser ut til å være små mengder det er snakk om. Noen dråper inn langs akslingen nå og da gir sløret olje. Skift tetninger i så fall. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Aha ja takker for svar, har du no nettsider man kan finne pumpe? Går det for det samme så lenge det er til GM 350? Da det er det som er blokka på disse penta motorene. Hadde ikke vann i olja heldigvis da, tok å tente på olje pinnen å det sa boff så var bensin🙈😅

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev for 1 time siden:

Sjøvannspumpen på denne motoren sitter vel på svingningsdemperen.

 

Aha! Samme som jeg har på Forden min da, det er vel samme pumpe også. Men her var det tydeligvis bensinpumpa som var problemet. Og disse er vel lett tilgjengelige for slike motorer?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...