fredriksen Startet 30.Oktober.2023 Link til dette innlegget Startet 30.Oktober.2023 Jeg har spurt etter dette i en annen tråd hvor @Ingar postet et svar med bilde, men ser at trådtittelen som var på den tråden, ble helt feil for mitt spørsmål. Oppretter derfor denne tråden med mer korrekt tittel. @Ingar skrev i et innlegg: Det finnes også rene børsteholdere med kontakter for kabelsko for hver børste og D+: Hei! Jeg har litt problemer med å finne en tilsvarende børsteholder som den her, som Ingar har postet et bilde av. Noen som vet hvor man kan få kjøpt en slik? Jeg ser at det er et enormt utvalg hos f.eks fruugo, men er usikker på om jeg klarer å finne en som passer i en Valeo (eller tilsvarende til VP) generator. Jeg har LADAC 1204 som sammen med original Valeo generator har funket fint i +30 år (ett startbatteri, to forbruksbatteri - 10 år gamle før bytting). I forbindelse med en større sjau på min AQAD41A, fant jeg tida moden for å bytte generatoren. Den nye har selvfølgelig intern regulator og en sensledning til B+/batteri +. Jeg har vært fornøyd med LADAC regulatoren og ønsker å beholde den reguleringen. I stedet for å ødelegge den interne regulatoren på den nye generatoren, ønsker jeg heller å prøve en slik børsteholder + LDAC. Dette for å se om dette vil virke tilsvarende bra som tidligere, i stedet for den interne regulatoren som nå gir litt lavere spenning. Dersom dette ikke gir ønsket resultat, vil det da være enklere å montere tilbake den interne regulatoren. :-) steinar Link to post
Ingar Svart 1.November.2023 Link til dette innlegget Svart 1.November.2023 Jeg vil tro @Joerg Becker (Becker) har en slik børsteholder. Link to post
krokenkaia Svart 1.November.2023 Link til dette innlegget Svart 1.November.2023 Bil/båt elektriske verksteder med Bosch skilt på veggen har eller skaffer den. Google Bosch Alternator Brush Holder. AB Marine Service hadde den Bosch 1 124 336 056 Dei har ei lang liste med alternativer. Link to post
Joerg Becker Svart 1.November.2023 Link til dette innlegget Svart 1.November.2023 Ingar skrev for 1 time siden: Jeg vil tro @Joerg Becker (Becker) har en slik børsteholder. Takk. Jo, har jeg. Bare å ta kontakt. Jørg => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
fredriksen Svart 2.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2023 Takker for info og tar kontakt. Igjen oppleves Baatplassen på sitt beste! :-) steinar Link to post
Acab Svart 2.November.2023 Link til dette innlegget Svart 2.November.2023 Mulig Bjordal og Madsen i Bergen har noe ??♂️ Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn