Jump to content

Yanmar 2GM20F - Hone sylindre med stemplene i?


Lazyjack

Recommended Posts

Hulda skrev 57 minutter siden:

Dømt til å bli katastrofe. Du kommer til å få vertikale riper uansett hvor mye du rengjør. Hvis du ikke ser noe på eksosen, eller heller ikke motoroljen lukter eksos etter noen timer, så er det OK som det er.

Da har Hulda talt og det holder for meg👍

Link to post
Share on other sites

Når stemplene står i er jo uansett deler av sylinderveggen utilgjengelig, så skjønner ikke åssen

det skulle la seg gjøre :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev for 7 timer siden:

Når stemplene står i er jo uansett deler av sylinderveggen utilgjengelig, så skjønner ikke åssen

det skulle la seg gjøre :smiley:

Man får selvsagt ikke honet området stempelet dekker når det står i nedre stilling men man kunne jo tenke seg at det kunne ha en effekt å hone den delen som er tilgjengelig. Nå har jeg skjønt at dette ikke er anbefalt så da står jeg nok over 👍

Link to post
Share on other sites

5nacks skrev for 6 timer siden:

Nå som motoren er ute av båten så ville jeg heller plukket ut stemplene, ikke store jobben. Da får du 1) tilfredsstilt nysgjerrigheten, og 2) tilgang slik st du får målt og honet sylinderveggene skikkelig:) 

Motoren står ombord men er flyttet frem i salongen. Kvier meg for å  ta jobben med å tømme den for kald og seig olje, snu den for å få av bunnpanna for å inspisere veiv og rådelagre. Når ventiler, stempler og sylindre så bra ut så satser jeg på at resten også er OK

Link to post
Share on other sites

25 minutes ago, Lazyjack said:

Motoren står ombord men er flyttet frem i salongen. Kvier meg for å  ta jobben med å tømme den for kald og seig olje, snu den for å få av bunnpanna for å inspisere veiv og rådelagre. Når ventiler, stempler og sylindre så bra ut så satser jeg på at resten også er OK

Aha, antok at du hadde tatt motoren hjem i garasjen ;) Skjønner at en slik jobb er lite fristende å utføre i båten! 

Link to post
Share on other sites

Lazyjack skrev for 18 timer siden:

Da har Hulda talt og det holder for meg👍

 

Og skulle du bli overmåte fristet. Om du løsner bukkene som holder råde- og bærelagre, mål tolleranser og bytt lagre til rett dimensjon. Om det er mulig å få fatt i. Men nå har du jo statuert et fotnuftig valg. Ikke kluss med noe som funker, det er sikkert mer enn nok annet å henge finga i :-)

Link to post
Share on other sites

Sett en liten kokeplate under bunnpanna, så blir nok oljen tynn og grei å suge ut :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...