Jump to content

Demontering av topp på D4 260


Volt

Recommended Posts

Hallo!

 

Tidligere i sesongen sprakk kobberhylsa til injektor 4, og etter flere mislykkede forsøk på å trekke denne ut har jeg nå tatt ut motoren og demonterer topp for å få dette gjort i benk. Dette er upløyd mark for meg, men jeg ønsker i utgangspunktet å gjøre det meste selv for å bli bedre kjent med motoren. 
 

Nå har jeg demontert det meste rundt motoren (bilder) og det begynner å bli klart for å skru av/demontere selve toppen. Er det noe spesielt jeg må tenke på her for å ikke lage mer krøll enn nytte? System på bolter/det som er demontert er en selvfølge, men andre spesielle hensyn?

 

 Er det videre noen som kan anbefale et sted som kan ta imot toppen for å

presse ut eks. hylser og inn med ny samt kontrollere/plane toppen?

 

Takker for svar:)

 

 

IMG_1052.jpeg

IMG_1055.jpeg

IMG_1054.jpeg

IMG_1053.jpeg

Link to post
Share on other sites

@Volt Har du kommet noe videre?

 

Når det blir liten respons på spørsmålet ditt tror jeg dette kan skyldes at det er få som har vært nødt til å løsne toppen på disse motorene. Jeg husker en tråd her på forumet for noen år siden hvor en D6 ble gjennoppbygget etter et havari tror jeg det var. Utover dette kan jeg ikke komme på tråder hvor dette har vært tema. Så da er verkstedhåndboken mitt beste råd. 
 

Her i Trondheim er Cylmo naturlig å spørre når det gjelder kontroll av toppen og å få presset ny hylse. Hvem som gjør sånt i osloområdet vet jeg ikke. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...