Ålesunder Startet 7.November.2023 Link til dette innlegget Startet 7.November.2023 Hei Jeg skiftet det som var av slitedeler på på min nye for meg 2007 Mercury 60 EFI nå i høst. Jeg hadde båten ute fra 17 september til 21 oktober for å prøve den før vinteropplaget. Når jeg skiftet anoden så såg jeg den gamle var nesten helt oppspist, men jeg regnet med denne var gammel. Etter fem uker så ser jeg betydelig forbruk av den nye anoden. Er dette normalt? Er på en Askeladden 475 der nederste del av brakett alltid er i vannet. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 7.November.2023 Link til dette innlegget Svart 7.November.2023 Er jo denne anoden som blir mest "spist opp" på en påhengsmotor. Man ser jo også ganske fort tæringen på anoden når denne er helt ny. Har stort sett samme erfaring ang. tæring, med slike plateanoder som du viser til her. Sitér dette innlegget Link to post
Ålesunder Svart 7.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2023 OK, ja bedre den blir spist opp enn aluminiumet. Er vel pga jeg ikke har hatt påhenger som har vært i vannet hele tiden som gjør jeg reagerte. Da er det bare å sette skifte av denne på lista over årlig vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 7.November.2023 Link til dette innlegget Svart 7.November.2023 Anoden fungerer slik den skal så ingen grunn til bekymring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.