Bernt Startet 9.November.2023 Link til dette innlegget Startet 9.November.2023 Gammel Sleipner hydraulisk styre pumpe lekker ved ratt Aksel . noen som har demontert og byttet oring på denne ? Og fått stemplene på plass igjen . Hvordan gjorde dere dette ? Og nei det er ikke den med 3 skruer i front . bernt Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Sleipner styresnekke". Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.November.2023 Link til dette innlegget Svart 9.November.2023 Kjenner ikke Sleipner, men her er en styresnekke 70 tals demontert, fikk lagt på metall på alle stemplene da de var slitte. ta bilder etter hvert som du demonterer så går det lett å montere. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 9.November.2023 Link til dette innlegget Svart 9.November.2023 Jeg har også Sleipner! Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 9.November.2023 Link til dette innlegget Svart 9.November.2023 Hulda skrev On 9.11.2023 at 11.18: Jeg har også Sleipner! Vis hele sitatet Å jeg har jobbet offshore på Sleipner samt vært på tur med hurtigbåten Sleipner. Så ja Sleipner kan være så mye det. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Hulda Svart 9.November.2023 Link til dette innlegget Svart 9.November.2023 Okkaby skrev On 9.11.2023 at 13.32: Å jeg har jobbet offshore på Sleipner Vis hele sitatet Der har jeg også vært. Det var der beina sakk i Hillavågen. Hadde 2 uker om bord der ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 9.November.2023 Link til dette innlegget Svart 9.November.2023 Ca midt i Gandsfjorden var det den sank Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.November.2023 Link til dette innlegget Svart 9.November.2023 Jonas skrev On 9.11.2023 at 15.20: Ca midt i Gandsfjorden var det den sank Vis hele sitatet Du har rett. Jeg jobbet med å legge opp noen hydraulikklinjer på de nye beina. Bodde i en brakkerigg på Rosenberg. Buss og så båt ut til beina. Møkkaplass både og bo å jobbe. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 9.November.2023 Link til dette innlegget Svart 9.November.2023 Har også denne typen som lekker litt i aksel. Har egentlig vært sånn i flere år nå. Svetter mer i varme. Fyller på en skvett et par ganger i året, og erfarer at jeg kan leve med dette enn så lenge... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.November.2023 Link til dette innlegget Svart 9.November.2023 Bernt skrev On 9.11.2023 at 10.16: Gammel Sleipner hydraulisk styre pumpe lekker ved ratt Aksel . noen som har demontert og byttet oring på denne ? Og fått stemplene på plass igjen . Vis hele sitatet Egentlig mest imponert over at du som har vært registrert her på forumet siden 2007 og er en fast bruker ennå ikke har klart å få med deg forumsreglene om utforming av trådtitler. Men nok om det. Du skriver syresnekke i tittelen, men du mener kanskje rattpumpe? Vet ikke hvor gammel pumpe du har, noen bilder har du jo ikke giddet å legge ut, men fritt etter hukommelsen kan du vippe ut simmerringen på akselen uten å demontere resten av pumpa. Har overhalt slike pumper fra Sleipner, hatt ute stempler osv, men kan ikke huske annet enn at det var rett fram å sette sammen igjen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bernt Svart 13.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2023 Den er eldre en den du kan vippe ut o-ringen på Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 19.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2023 Komodo skrev On 9.11.2023 at 23.30: Egentlig mest imponert over at du som har vært registrert her på forumet siden 2007 og er en fast bruker ennå ikke har klart å få med deg forumsreglene om utforming av trådtitler. Men nok om det. Du skriver syresnekke i tittelen, men du mener kanskje rattpumpe? Vet ikke hvor gammel pumpe du har, noen bilder har du jo ikke giddet å legge ut, men fritt etter hukommelsen kan du vippe ut simmerringen på akselen uten å demontere resten av pumpa. Har overhalt slike pumper fra Sleipner, hatt ute stempler osv, men kan ikke huske annet enn at det var rett fram å sette sammen igjen. Vis hele sitatet Du har nok greie på emne titler og skittkasting , men ratt pumper er noe du ikke kan ser jeg . Den gamle typen er ikke rett frem skruing ! Med stempler og fjærer som ikke vil på plass sånn uten videre . Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.November.2023 Link til dette innlegget Svart 19.November.2023 Bernt skrev On 19.11.2023 at 16.12: Du har nok greie på emne titler og skittkasting , Vis hele sitatet Skittkasting? Du har vært registrert på forumet her i 15 år, og ennå gir du blaffen i å følge forumsreglene (som du har huket av for at du har lest og forstått). Hvor mange tråder har du startet nå som strider mot forumsreglene? Når det gjelder rattpumper så har du sikkert rett i at jeg ikke har noe peil på det. Har overhalt et par, men hvordan din ser ut vet jeg ikke. Bilde har du jo ikke tatt deg bryet med å legge ut. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Martine29f Svart 19.November.2023 Link til dette innlegget Svart 19.November.2023 Hei Bernt. Blir "lekkasjen" større og større hos deg slik at olja tilslutt renner ut...må vel gjøre samme jobben jeg ogs etterhvert. Du har sikkert den med 4 festeskruer i front du også. Spørs om jeg bare skal bestille ny, disse tommeltottene vettu? Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 27.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2023 Den er sort og står sleipner på den , men tar du av rattet er det ikke skruer bak der . Hadde det vert den er det lett å bytte på . jeg hadde en som jeg åpnet for lenge siden den fikk jeg ikke sammen igjen , kjøpte ny , men synes det er ille å bytte ratt pumpe pga en o- ring til 5 kr Tror det er ett skille i ca 1993 . men noen må jo ha gjort dette før . Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 27.November.2023 Link til dette innlegget Svart 27.November.2023 Det ville vært enklere for «noen» å vurdere om de har skrudd på akkurat denne typen rattpumpe dersom du hadde tatt deg bryderiet med å poste et bilde eller to. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Roger jo Svart 27.November.2023 Link til dette innlegget Svart 27.November.2023 dobbel post Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 27.November.2023 Link til dette innlegget Svart 27.November.2023 Bernt skrev On 27.11.2023 at 15.47: eg hadde en som jeg åpnet for lenge siden den fikk jeg ikke sammen igjen , kjøpte ny , men synes det er ille å bytte ratt pumpe pga en o- ring til 5 kr Tror det er ett skille i ca 1993 . men noen må jo ha gjort dette før . Vis hele sitatet Jeg gjorde det i 97, den gangen kunne jeg demontere og sette den sammen en mnd. senere, uten problem. I dag er metoden som i inlegg 2, ta bilder eller film for å ha støtte til monteringen. VÆR RENSLIG et hår eller rusk kan gi problemer. Ser Sleipner selger tetning til nye pumper. send en mail og spør om de har tetning til din pumpe og om de har tegning. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bernt Svart 5.Desember.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2023 Sleipner er ikke lik den på post 2 Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 5.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2023 Bernt skrev On 5.12.2023 at 16.50: Sleipner er ikke lik den på post 2 Vis hele sitatet Det er er en canadier Send mail til Sleipner med modelnr og Bilde og spør om de har tetning til din pumpe og om de har tegning. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bernt Svart 6.Desember.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2023 Det kan jeg prøve ! Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 6.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2023 Her er svaret jeg fikk fra sleipner når jeg lurte på det samme, men dette løste seg når jeg fikk av rattet, da så jeg at jeg kunne bytte ifra front. Hei Får å bytte tettingsringen må man demonter hele rattpumpen. Av erfaringsmessig så å er det ikke så enkelt bytte ut tetnings ring på disse rattpumpen som du har, anbefaler kjøpe nytt. På bakklok så er det preget hvilken kubikk rattpumpen de har, Hvis du skulle hatt noe nytt. Arian Troshupa | Sleipner Group | sleipner.no Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.