Jump to content

Festing av motorromsisolasjon

Lazyjack

Recommended Posts

Jeg skal bytte motorromsisolasjon da de gamle platene er uten alufolie og ganske innsatt med olje og skitt. Jeg klarer ikke å få underlaget rent og slett og tror neppe de selvklebende platene fra Biltema vil bli sittende særlig lenge. Er også skeptisk til å lime med kontaktlim da det kan bli vanskelig å plassere platene da kontaktlim jo hugger til umiddelbart. 

Noen som har forslag til alternative festemåter for vertikale og overhengende horisontale matter? 

Tror jeg var borti noe "plastknappgreier" for lenge siden men husker ikke helt hvordan dette var. 

jeg brukte denne og en bandsliper la på noe 2 komp,på en gammel plast båt.

Skar til armaflex plate, stemplet den fast litt under mitten sprayet på 3m kontakt lim ventet litt og trykket den på plass tok så neste samme metode.

Sprayet på lim dagen ettter på nedre delene.

PS. en skulle tro at når en la på et lag 2 Komp. så kunne en stemple fast hele plata og la det tørke.

image.png.678c6e4fc945c1b33e5395c77e00fc3a.png

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Jeg har både riktig lim og plastkopper som kan skrus inn. Siden andre linker til og henviser til produkter her tillater jeg meg å si at jeg har riktige festemidler på lager. Send pm for detaljer om du er interessert. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

• 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...