Lazyjack Startet 9.November.2023 Del på Facebook Startet 9.November.2023 Jeg skal bytte motorromsisolasjon da de gamle platene er uten alufolie og ganske innsatt med olje og skitt. Jeg klarer ikke å få underlaget rent og slett og tror neppe de selvklebende platene fra Biltema vil bli sittende særlig lenge. Er også skeptisk til å lime med kontaktlim da det kan bli vanskelig å plassere platene da kontaktlim jo hugger til umiddelbart. Noen som har forslag til alternative festemåter for vertikale og overhengende horisontale matter? Tror jeg var borti noe "plastknappgreier" for lenge siden men husker ikke helt hvordan dette var. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.November.2023 Del på Facebook Svart 9.November.2023 Mye av min isolasjon er limt opp med Biltema Multibond Rapid. Siste biten limt opp har sittet på plass en del år nå. Plater med ferdig-lim har ramlet ned hos meg også. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.November.2023 Del på Facebook Svart 9.November.2023 jeg brukte denne og en bandsliper la på noe 2 komp,på en gammel plast båt. Skar til armaflex plate, stemplet den fast litt under mitten sprayet på 3m kontakt lim ventet litt og trykket den på plass tok så neste samme metode. Sprayet på lim dagen ettter på nedre delene. PS. en skulle tro at når en la på et lag 2 Komp. så kunne en stemple fast hele plata og la det tørke. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Sjøvind Svart 9.November.2023 Del på Facebook Svart 9.November.2023 Jeg snekret en avtakbar vegg/kasse av kryssfiner foran motoren, kledd med motorromsisolasjon på innsiden. Festet isolasjonen med skruer og sånne brikker ment for baderomsplater. Det kan jo være en mulighet dersom du kan skru i underlaget. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 10.November.2023 Del på Facebook Svart 10.November.2023 Noe sånt du er ute etter? Kan sikkert lages rimeligere... https://www.marineshop.no/isoflock/110438/isoflock-monteringsskive-for-isolasjon Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Chilli Solbris Svart 10.November.2023 Del på Facebook Svart 10.November.2023 Jeg har både riktig lim og plastkopper som kan skrus inn. Siden andre linker til og henviser til produkter her tillater jeg meg å si at jeg har riktige festemidler på lager. Send pm for detaljer om du er interessert. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lazyjack Svart 10.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2023 Takk til alle for gode tips😀👍 Da blir det nok BT Multibond sammen med noen festeskiver. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 20.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2023 Jeg endte opp med å bruke bare plastskiver og skruer til feste av matter, dvs. ikke noe lim. Ser ut til å være en god løsning, i hvertfall på vertikale skott. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.