Jon-Kåre Startet 27.Desember.2005 Del på Facebook Startet 27.Desember.2005 Guttungen prøvde sin nye fjernstyrtebil ned trappen med dårlig resultat da "opphenget" til det ene fremhjulet knekte. Dette er lagetr av pvc plast tror jeg er cirka 4mm tykk med en bruddflatelengde på cirka 1cm på skrå. tror det gode forum at dette kan limes med epoxy eventuelt hva kan jeg lime det med Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
index Svart 27.Desember.2005 Del på Facebook Svart 27.Desember.2005 Superlim er vel det beste til denslags, men du skal ikke se bort fra at det fungerer med epoxy også. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ok67 Svart 27.Desember.2005 Del på Facebook Svart 27.Desember.2005 Tror nok som index sier at superlim er bedre egnet enn Epoxy. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 27.Desember.2005 Del på Facebook Svart 27.Desember.2005 Superlim forutsetter 2 bruddflater som fortsatt passer perfekt til hverandre; passer best når det limes rett etter skaden. Ellers finnes det også spesielle PVC-lim. Før i tiden var alle avløpsrør i PVC; kanskje din favoritt-rørlegger ved noe - eller en modellbåt/-bil/-fly-butikk. Og for det tredje kan PVC sveises, og for det fjerde kan også epoksy funke. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Desember.2005 Del på Facebook Svart 27.Desember.2005 (redigert) Guttungen prøvde sin nye fjernstyrtebil ned trappen med dårlig resultat da "opphenget" til det ene fremhjulet knekte. Dette er lagetr av pvc plast tror jeg er cirka 4mm tykk med en bruddflatelengde på cirka 1cm på skrå. tror det gode forum at dette kan limes med epoxy eventuelt hva kan jeg lime det medDette har jeg litt erfaring med - for kan nok trygt si at jeg har smelt radiostyrte bilen inni bettongklosser noen ganger. Toppfart 60km/t - pang i bettongen. "lurer på hvorfor forhjulet henger sånn rart ut til siden" Jeg har prøvd masse løsninger - men ikke noe annet enn ny del holder. Problemet med hjemmesnekra deler i forstillinga er at hjulvinkelen kanskje ikke blir helt optimal - og da blir bile fort ustabil. Men ettersom dette var innendørs (eller var det det?) - og gutten bor hjemme hos foreldrene var det kanskje ikke bensindrevet bil han kjørte med inne? Jeg var ute og kjørte i går på frossent gress, snø og is - måtte starte bilen inni gangen - ØKH rynket litt på nesa , og hun lata som om hun var lei seg da jeg kræsja i pæretreet Men litt info om biltype så kan jeg kanskje hjelpe mer - Jr har et par lekesaker jeg mekker på også. Redigert 27.Desember.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 27.Desember.2005 Del på Facebook Svart 27.Desember.2005 (redigert) Var ute for det samme, radiostyrt bil som krasjet så hele hjulopphenget knakk. Limt med lynlim, og forsterket med smeltelim og biter av baufilblad. Ble sterk som f. Men må visst vurdere å skaffe bedre batterier, guttungen (på 4 år) viser liten forståelse for at det skal ta så lang tid å lade batteriene, når de blir så fort tomme...! Redigert 27.Desember.2005 av o.b.lix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Desember.2005 Del på Facebook Svart 27.Desember.2005 Var ute for det samme, radiostyrt bil som krasjet så hele hjulopphenget knakk. Limt med lynlim, og forsterket med smeltelim og biter av baufilblad. Ble sterk som f. Men må visst vurdere å skaffe bedre batterier, guttungen (på 4 år) viser liten forståelse for at det skal ta så lang tid å lade batteriene, når de blir så fort tomme...! Kjøp hurtiglader og et par batterier med 3000mAh - da holder de til jr blir lei hver gang. Vi er i ferd med å kontrahere Bittebittebitteliten I - skal være klar til sommeren. Bruker samme batterier som i den fantastisk bra Lego radiostyrte bilen til jr (7,2V) - inverter er innkjøpt også så batterier kan lades i båten. Max fart er 17 knop Worse modellen med store hekkbølger finnes også: Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 27.Desember.2005 Del på Facebook Svart 27.Desember.2005 Kjøp hurtiglader og et par batterier med 3000mAh - da holder de til jr blir lei hver gang.Hvor får man disse? Batteriene som følger med er på 800mAh... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Desember.2005 Del på Facebook Svart 27.Desember.2005 Hvor får man disse? Batteriene som følger med er på 800mAh... 800mAh er ganske standard.nettbutikker er: micromonsters Elefun Jeg kjøper hos min lokale pusher: Frisenfelt AS Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 27.Desember.2005 Del på Facebook Svart 27.Desember.2005 Alt kan limes bare bruddflaten har nok areal, uten det funker det dårlig. Eksen har klokkertro på lim... Det har ikke jeg. I utgangspunktet virker lim på en av to måter. Klister eller sement -Lager en forbindelse mellom to flater som holdes sammen av limet. Fungerer greitt for to ulike materialer. -araldit, karlsonslim, lynlim, epoxy -"Sveiser" sammen det som limes. For eksempel plastmaterialer som i modellfly. Også kalt cement. - Modellflylim (polystyrene cement), enten i tyntflytende, eller iblandet bindmateriale I tilfellet ditt ville jeg valgt å spjelke bruddstedet med et par glødende knappenåler/eller passende stifter i bruddflaten og pvc-lim. (fås hos en som selger sentralstøvsugere) Hvis ditt tilfelle var mitt ville jeg skaffet eller lagd en ny del. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Jon-Kåre Svart 27.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2005 Men litt info om biltype så kan jeg kanskje hjelpe mer - Jr har et par lekesaker jeg mekker på også. Dette er en elektrisk bil til 500,- så ikke den store saken men det blir for lettvimt å bare kjøpe ny sånn uten videre da han som 6 åringen må lære seg til at han ikke bare kan la ting bli ødelagt. Når jeg skriver pvc så er jeg ikke sikker på at det er dette men det ser slik ut for meg. Lyn likm finnes det vel mange typer av og? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Bitteliten Svart 27.Desember.2005 Del på Facebook Svart 27.Desember.2005 (redigert) Dette er en elektrisk bil til 500,- så ikke den store sakenDa er nok lim løsningen ja. Tror neppe du får tak i løs delen god start på et fjernstyrt lin for en 6 åring det er 20 minutter kjøring, 1 time fiksing. Redigert 27.Desember.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 27.Desember.2005 Del på Facebook Svart 27.Desember.2005 Hvor får man disse? Batteriene som følger med er på 800mAh... Sjekk Ebay, her får du batteri til under en brøkdel av "norske" priser. Selv med frakt og moms har det hvert lønnsomt for meg.. Alt kan limes bare bruddflaten har nok areal, uten det funker det dårlig. Eksen har klokkertro på lim... Det har ikke jeg. I utgangspunktet virker lim på en av to måter. Klister eller sement -Lager en forbindelse mellom to flater som holdes sammen av limet. Fungerer greitt for to ulike materialer. -araldit, karlsonslim, lynlim, epoxy -"Sveiser" sammen det som limes. For eksempel plastmaterialer som i modellfly. Også kalt cement. - Modellflylim (polystyrene cement), enten i tyntflytende, eller iblandet bindmateriale I tilfellet ditt ville jeg valgt å spjelke bruddstedet med et par glødende knappenåler/eller passende stifter i bruddflaten og pvc-lim. (fås hos en som selger sentralstøvsugere) Hvis ditt tilfelle var mitt ville jeg skaffet eller lagd en ny del. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Bonus Svart 27.Desember.2005 Del på Facebook Svart 27.Desember.2005 Når jeg trenger størst styrke, bruker jeg std. Araldit (den blå). "Forskaler" med tape og varmeherder i stekeovnen med så høy temperatur som materialet tåler. Forstillingen i Plast ?? tåler vel ikke allverden, men opp mot 70-80 grader burde vel gå. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 27.Desember.2005 Del på Facebook Svart 27.Desember.2005 Hei Lærte av en limleverandør at lynlim funker på "all" plast der limet flyter utover. Hvis limet legger seg i dråper med markert kant, så funker det ikke. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
JanS/EIR Svart 28.Desember.2005 Del på Facebook Svart 28.Desember.2005 Lynlim har sine begrensninger, som mons sier. Har skaffet meg et spaltefyllende lim fra Pacer "Zap-A-Gap Ca+" som gjør susen på vanskelige liminger. Inneholder Cyanoacrylat. Kanskje det er tingen for denne bilen? mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Ronald Svart 28.Desember.2005 Del på Facebook Svart 28.Desember.2005 (redigert) Dette er en elektrisk bil til 500,- ... Da er nok lim løsningen ja. Tror neppe du får tak i løs del... Tja, jeg vet jo ikke hvor bilen er kjøpt. Men vi kjøpte en i det prisleie til vår sønn hos Fætter BR i København. Hjulopphenget gikk i stykker rett etterpå. ToysR'us / Fetter-BR i Oslo fikset ny del, tror det var under hundrelappen jeg betalte. De bestilte fra/gjennom hovedkontoret i Danmark, og det tok vel et par uker om jeg husker rett... Ronald Redigert 28.Desember.2005 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 28.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2005 Hei Lærte av en limleverandør at lynlim funker på "all" plast der limet flyter utover. Hvis limet legger seg i dråper med markert kant, så funker det ikke. Mons Etter utført test limte jeg delen og det ser ut tiøl å sitte som et skudd Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Bitteliten Svart 28.Desember.2005 Del på Facebook Svart 28.Desember.2005 Etter utført test limte jeg delen og det ser ut tiøl å sitte som et skuddogså ned trappa? eller har jr lært at biler ikke kan fly? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 28.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2005 også ned trappa? eller har jr lært at biler ikke kan fly? Han har nok lært tror jeg men man må da vite at det var nabogutten på 4 som sa at han skulle kjøre ned trappa så da så. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Bitteliten Svart 28.Desember.2005 Del på Facebook Svart 28.Desember.2005 Han har nok lært tror jeg men man må da vite at det var nabogutten på 4 som sa at han skulle kjøre ned trappa så da så.Kjenner igjen den der ja. Det var ikke min skyld - jeg bare gjorde som han sa jeg...Jeg lærer ungene mine at uansett hva andre sier så må de selv ta sine valg - og stå for dem. Men hører de men konsekvensene er de samme Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 29.Desember.2005 Del på Facebook Svart 29.Desember.2005 Støp en ny del med polyester! Det lukter jo såååå godt! (Og nei, lukten er ikke farlig, bare gooood!!) Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
o.b.lix Svart 29.Desember.2005 Del på Facebook Svart 29.Desember.2005 (Og nei, lukten er ikke farlig, bare gooood!!) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.