webbo Startet 11.November.2023 Link til dette innlegget Startet 11.November.2023 Hei, jeg har en wallas komfyr/varmer i Bella 655 og Diesel tanken og eksosen er i et skap under, den vil ikke starte opp og er gammel, så etter mange forsøk på å starte bestemte jeg meg for en dieselvarmer for å erstatte den og lurte på om er det greit å ha den i samme skap med samme eksos ut? eller skal den plasseres ute For hvis det er i motorrommet, er det da ikke større risiko for at røyk kommer inn i hytta? jeg har en alarm Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 11.November.2023 Link til dette innlegget Svart 11.November.2023 Den overskriften er neppe i henhold til forumregler.. Brenner bør stå i adskilt/ventilert rom som ikke er tilknyttet oppholdsrom. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 12.November.2023 Link til dette innlegget Svart 12.November.2023 Et skap kan vel fint oppfylle kravet til et "adskilt ventilert rom". Forbrenningsluftviften vil jo skape litt undertrykk som vil holde ventilasjon i gang. Det er selvsagt viktig hvor en henter luften som blir distribuert, hvis det er snakk om en luftvarmer. Støy er også en faktor som bør vurderes mht plassering. Sitér dette innlegget Link to post
webbo Svart 12.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2023 Takk, jeg tror jeg burde være ok med støyen Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 12.November.2023 Link til dette innlegget Svart 12.November.2023 webbo skrev for 7 timer siden: Takk, jeg tror jeg burde være ok med støyen Vær obs på at de fleste andre dieselvarmere støyer betraktelig mer enn en slik Wallas. Min Webasto står i motorrommet og lager såpass mye lyd at det ville vært helt uaktuelt å ha den i et skap. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.