Jump to content

Historikk og informasjon om Viksund 1000 Alfa, (deler til denne båten) ønskes.


1000Alfa

Recommended Posts

Hei jeg er så heldig å fått tak i en flott Viksund 1000 Alfa fra 1989. Den har to stk. Steyr MO236 fra 2008 med 500 timer gangtid. Båten skal oppgraderes en del, både det elektriske systemet samt vann og kloakk. Noe etterisolering er også på gang.

 

Jeg finner svært lite om denne båten på nettet, og det er sjelden å se objekter til salgs. Har noen her kunnskap om båten eller linker til dokumenter angående båten? Hvor mange ble solgt. etc.

 

Jeg er også på jakt etter noen deler som treger å skiftes: Vindusviskere (armer, blader og motor). Vindu nedre dekk, de er veldig krakelerte). Dekksluker, også krakelerte. Avtrekksvifte til kjøkkenet (12V ventil gjennom dekket). Kalesje akter dekk. 

 

Med vennlig hilsen 

 

Kaptein på Poseidon

Link to post
Share on other sites

Velkommen til Båtplassen :sailing:

 

For et par tiår siden var jeg nære på å kjøpe meg en slik i halvfabrikata. Skal ha liggende en del bilder en eller annen plass, må lete litt...

 

Tror ikke der ble bygget mange av disse...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott skute 🙂. Når det gjelder å kjøpe nye luker, vinduer og annet må en jo bare satse på noe som er noenlunde likt i størrelse og tilpasse. Husker jeg kjøpte noe vinduslist hos ertec for noen år siden. Måtte bare kappe og tilpasse selv. 
Kjøpte også doble Roca viskerarmer til Viksunden. De er solide 🙂

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...