Fjellfiskern Svart 15.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2023 41 minutes ago, Eika said: Da er du jo rigga :) men med den 4 delte carbon åra som jeg hadde, så var det ikke mange hundre grammene ekstra og bære på. Jeg ser poengene dine godt, når det gjelder forlengelse av sesongen Det er det nok ikke men, Anfibio Nano SL + Fly åre veier under 1300g. Hvis jeg sammenligner med Kipara Rivercrosser 205 (som veier 1.6 kg) og en typisk 4 delt CF åre (1kg) så er du på halve vekten. Men kanskje viktigere, så krever det faktisk bare halvparten så mye plass. Packraften i seg selv er halvparten så stor mtp pakkevolum. Åren tar også mindre plass. Når du er nede i så lite som 1.3 kg har man heller ingen god unnskyldning for å legge den igjen hjemme. :) Men ja, sesongutvidelsen med båt er ganske stor. Har fiskeplasser i 1100 meter høyde som jeg kunne nådd med båt til og med nå, i slutten av november, hvor jeg vet det står fisk. :) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 17.November.2023 Del på Facebook Svart 17.November.2023 -morten- skrev On 15.11.2023 at 10.40: Ser ut som et leketøy for barn! tror du må rekne med å bli våt i motsjø! Vel, er nok i ment som leketøy. Er man ute etter lettest mulig båt, så kan det være en fordel at man kan plukke den litt fra hverandre når den skal stues i bil og fraktes. Disse "Cat" båtene er å få i forskjellige varianter og er stødig sideveis. En fordel når man fisker. To strake pontoner som i en katamaran gjør den også meget retningsstabil allerede under lav fart. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 17.November.2023 Del på Facebook Svart 17.November.2023 Jeg ville helt klart sett på Takacat. De er effektive mtp fremdrift (du vil vel komme lengst mulig på én lading?) retningstabil, lette og kan enkelt pakkes inn i en bil, samt at man kan overnatte på dørken. De har norsk forhandler. https://takacat.no/serie/l/t240280L Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 17.November.2023 Del på Facebook Svart 17.November.2023 Lurer på hva er prisen? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
HiWard Svart 17.November.2023 Del på Facebook Svart 17.November.2023 Torsen67 skrev for 3 timer siden: Jeg ville helt klart sett på Takacat. De er effektive mtp fremdrift (du vil vel komme lengst mulig på én lading?) retningstabil, lette og kan enkelt pakkes inn i en bil, samt at man kan overnatte på dørken. De har norsk forhandler. https://takacat.no/serie/l/t240280L Den så jo skikkelig kul ut, skulle ønske jeg hadde bruk for en sånn Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Fantino Svart 17.November.2023 Del på Facebook Svart 17.November.2023 Kan Portabote eller lignende patenter være et bra alternativ? https://portabote.ca/models/8-porta-bote-hull Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 17.November.2023 Del på Facebook Svart 17.November.2023 Disse er jo kule på sine måter, men personlig synes jeg ikke +30kg er lett - spesielt når det finnes produkter som ligger på 16-17kg.. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
maija27 Svart 18.November.2023 Del på Facebook Svart 18.November.2023 Jeg har hatt en West 250. Ja den er veldig lett. Men også MEGET ustabil og vaklete. Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 19.November.2023 Del på Facebook Svart 19.November.2023 Har du sett på «zodiac cadet roll up»? Disse veier fra ca 20kg. Vi har en «230», og jeg løfter denne rett opp fra vannet og opp på fordekket alene. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 20.November.2023 Del på Facebook Svart 20.November.2023 HiWard skrev On 17.11.2023 at 14.32: Den så jo skikkelig kul ut, skulle ønske jeg hadde bruk for en sånn Har tenkt samme tanken. Jeg og en nabo i Padda deler på en 8 fots rib med en 6 hk. Vi ligger i to forskjellige havner så den brukes som "ferge" oss i mellom, og når vi må rekke øl-salget på Malmøya Men er tragisk med to om bord. blir bare å pløye sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellfiskern Svart 20.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2023 On 11/17/2023 at 10:39 PM, Arne Henriksen said: Disse er jo kule på sine måter, men personlig synes jeg ikke +30kg er lett - spesielt når det finnes produkter som ligger på 16-17kg.. De produktene jeg har sett i den vektklassen har feks vert West Light 160. Og slik jeg tenker så har man mye igjen for å gå litt opp i lengde mtp fremdrift og retningsstabilitet. Samt at jeg ønsker muligheten til 1 passasjet + bagasje. :) Men du kan gjerne linke til dem hvis jeg tar feil, finnes sikkery mye på markedet jeg ikke har funnet. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellfiskern Svart 20.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2023 On 11/17/2023 at 10:56 AM, Torsen67 said: Jeg ville helt klart sett på Takacat. De er effektive mtp fremdrift (du vil vel komme lengst mulig på én lading?) retningstabil, lette og kan enkelt pakkes inn i en bil, samt at man kan overnatte på dørken. De har norsk forhandler. https://takacat.no/serie/l/t240280L Takker for tipset, den der kan fort bli aktuell. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 20.November.2023 Del på Facebook Svart 20.November.2023 Hva med en fishcat ? https://nfisk.no/product/outcast-fish-cat-panther/ Jeg hadde en billigere og kjipere versjon av denne for noen år siden, den var helt rå å fiske ifra, makan til side stabilitet, den tålte overaskende mye sjø. Med en liten elektrisk motor eller en liten 2.5hk bakpå, så får man fiska over store områder, som sjøørret fluefisker, så var det virkelig en revolusjon, men en liten 9fot rib med 9.9 bakpå var next level, kunne stå å kaste, legge snøret ned i bunn av båten, kunne dra avgårde til neste plass i 20-25knop Sitér dette innlegget Link to post
Fjellfiskern Svart 20.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2023 2 hours ago, Eika said: Hva med en fishcat ? https://nfisk.no/product/outcast-fish-cat-panther/ Jeg hadde en billigere og kjipere versjon av denne for noen år siden, den var helt rå å fiske ifra, makan til side stabilitet, den tålte overaskende mye sjø. Med en liten elektrisk motor eller en liten 2.5hk bakpå, så får man fiska over store områder, som sjøørret fluefisker, så var det virkelig en revolusjon, men en liten 9fot rib med 9.9 bakpå var next level, kunne stå å kaste, legge snøret ned i bunn av båten, kunne dra avgårde til neste plass i 20-25knop Artig sak, men trenger muligheten til å ta med en passasjer. :) Sitér dette innlegget Link to post
Fjellfiskern Svart 21.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2023 On 11/13/2023 at 12:36 PM, Vittig said: Hei, Ikke erfaring med de letteste men er svært fornøyd med min suzumar 260 vib. Disse har høyttrykks v-kjøl så noe helt annet enn de med tynn duk i bunn og oppblåsbar kjøl. Veier rett under 30kg. Kan pakkes helt sammen. Planer fint med 6hk med 1 person. får jobbet den opp i plan med 2 personer. Veldig fint til mellomlange turer inn til byer etc. fra ankring. Vi har også med SUP hvis vi bare skal inn til land å fortøye fks. Ser seatronic har salg på en tilsvarende fra Plastimo. https://seatronic.no/plastimo-pi270vb-fun-ii-gummibat?utm_source=google-ads&campaignname&utm_agid&utm_term&creative&device=c&placement&matchtype&keyword&productid=P61170&adtype=pla&merchantid=121649197&gclid=Cj0KCQiAr8eqBhD3ARIsAIe-buPoEYMHhskctk6yIzmECy5hoOPls5szsGTKhHvOaVrG48xnDr39KA4aAvCOEALw_wcB Ser også at de har en liten lettvekter: https://seatronic.no/plastimo-pi230vb-fun-ii-gummibat Endte opp med å kjøpe Plastimo 230 VB, selv etter å ha sett på mange gode forslag som folk har kommet med i denne tråden så virker denne som et godt valg med sine 18 kg og V-Kjøl. :) Takker for tipset. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 22.November.2023 Del på Facebook Svart 22.November.2023 On 11/20/2023 at 2:27 PM, Fjellfiskern said: De produktene jeg har sett i den vektklassen har feks vert West Light 160. Og slik jeg tenker så har man mye igjen for å gå litt opp i lengde mtp fremdrift og retningsstabilitet. Samt at jeg ønsker muligheten til 1 passasjet + bagasje. :) Men du kan gjerne linke til dem hvis jeg tar feil, finnes sikkery mye på markedet jeg ikke har funnet. Ser ut som du fant den Plastimo`n - ellers var vekten på West Light 200-230 på samme nivå. Men synes også den du kjøpte virket bedre, dog naturligvis nesten dobbel pris.. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Vittig Svart 22.November.2023 Del på Facebook Svart 22.November.2023 On 11/21/2023 at 8:44 PM, Fjellfiskern said: Endte opp med å kjøpe Plastimo 230 VB, selv etter å ha sett på mange gode forslag som folk har kommet med i denne tråden så virker denne som et godt valg med sine 18 kg og V-Kjøl. :) Takker for tipset. Så bra😊 veldig fornøyd med min Suzumar så det blir nok bra. Gratulerer med ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
Fjellfiskern Svart 23.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2023 12 hours ago, Arne Henriksen said: Ser ut som du fant den Plastimo`n - ellers var vekten på West Light 200-230 på samme nivå. Men synes også den du kjøpte virket bedre, dog naturligvis nesten dobbel pris.. Den er nok bedre ja, West Light 230 veier en halvkilo ekstra men har også flat bunn mens Plastimo har V-kjøl. Det jeg selv konkluderte med var at hvis jeg ville ha noe bedre enn dette så måtte jeg nok ha gått opp vesentlig i vekt. Plastimo 270 var tilgjengelig til samme pris men veier 27 kg. Ga 9999 kr for den. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 23.November.2023 Del på Facebook Svart 23.November.2023 Har ein gammal Suzumar 265 som har levd eit tøft liv. Sikkert 12-14 år gammal. Har absolutt vore eit vellykka kjøp. Fungerer fortsatt fint, sjølv om ungdommens glans nok er forbi:-) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 23.November.2023 Del på Facebook Svart 23.November.2023 Fjellfiskern skrev On 21.11.2023 at 20.44: Endte opp med å kjøpe Plastimo 230 VB, selv etter å ha sett på mange gode forslag som folk har kommet med i denne tråden så virker denne som et godt valg med sine 18 kg og V-Kjøl. :) Takker for tipset. Sikkert en fin båt. Jeg har en rib på 8 fot, med enkel kjøl. Dvs, at den også har V-bunn innvendig. Det er det som irriterer meg mest. Båten blir dyp å tråkke ned i og anklene skriker litt med nesten 45 graders vinkel. Bare så du har dette på minnet Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 23.November.2023 Del på Facebook Svart 23.November.2023 11 hours ago, Torsen67 said: Båten blir dyp å tråkke ned i og anklene skriker litt med nesten 45 graders vinkel. Bare så du har dette på minnet ja, men dette er ikke en rib, dette er oppblåsbar bunn så innvendig er den vel ganske flat vil jeg tro? Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Fjellfiskern Svart 26.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2023 On 11/23/2023 at 10:58 AM, Torsen67 said: Sikkert en fin båt. Jeg har en rib på 8 fot, med enkel kjøl. Dvs, at den også har V-bunn innvendig. Det er det som irriterer meg mest. Båten blir dyp å tråkke ned i og anklene skriker litt med nesten 45 graders vinkel. Bare så du har dette på minnet Ser ikke så altfor ille ut. Båten i videoen er den jeg har kjøpt, pi230vb. Ikke akkurat verdens beste plass i den, spesielt ikke med to personer.. Men 18 kg vekt med V bunn var utslagsgivende for min del. Ser helt grei ut med tanke på min bruk. Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 27.November.2023 Del på Facebook Svart 27.November.2023 Dørken er veldig lik den på Honwave, dvs litt skrå men ikke plagsomt.Kan være en ide å isolere alutofta da de fort blir kalde og utrivelige.Bare husk på at det anbefales å blåse opp kammerne jevnt, da er det mindre fare for å få intern lekkasje mellom de ulike kammerne. 230 er en liten båt så vil bli trangt med fiskeutstyr spesielt med to personer Sitér dette innlegget Link to post
Fjellfiskern Svart 27.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2023 2 hours ago, ballistic said: Dørken er veldig lik den på Honwave, dvs litt skrå men ikke plagsomt.Kan være en ide å isolere alutofta da de fort blir kalde og utrivelige.Bare husk på at det anbefales å blåse opp kammerne jevnt, da er det mindre fare for å få intern lekkasje mellom de ulike kammerne. 230 er en liten båt så vil bli trangt med fiskeutstyr spesielt med to personer Nå vil båten bli brukt mest på noenlunde varme dager så tror det skal gå greit, men intressant at du mener jeg burde isolere alutofta. Man er vel ikke så mye borti den i utgangspunktet? Eller liker du å sitte bak, ved siden av motoren? Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 27.November.2023 Del på Facebook Svart 27.November.2023 Sitter på pongtongen når jeg kjører motor, bruker stort sett tofta når jeg ror. Aluminium oppleves etter min mening som kaldt, tenker du vil sitte mest på tofta undr fiske. Har forøvrig erfaring med tynn isolasjon type sammenleggbar sittepute en finner på diverse sportsbutikker Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.