Jump to content

Luftvarmer gjennom defroster....

GSBno

Recommended Posts

Lurer på om der er noen med erfaring fra dette ..?

I min Nimbus 380 har der vært dieseloppvarmet kjølevanns sirkulasjon gjennom 3 defrostere , som har distribuert varmluft til oppvarming..

Nå har jeg byttet varmer  til en luftvarmer ,,, så kommer spørsmålet... jeg har tenkt å blåse varmluft rett inn i inntaket på defrosterenes inntak .. og bare blåse gjennom dem ,, og dermed i deres kanal nettverk.. dette for å slippe masse arbeid, og samtidig vil defrostere fungere på kjølevarme når ønsket.. ( ikke samtidig) .. defrosterene er Ardic.. ,, samme som isotherm .som har 2  luftinntak ,.. 1 er ledig...tenker meg at temperaturen inn i defrostere vil ligge på ca 100 grader.  noen med erfaring her ??

med ønske om en fin Båtvinter :)

Vær obs på at luften tar letteste veien. Om du kjører luften fra luftvarmeren inn på det ene inntaket på defrosteren vil antagelig det meste av luften komme ut av det andre inntaket. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Vær litt obs på temperaturen... Jeg knuste frontruten på en bil en gang ved å la luften fra Webastoen gå rett inn i slangen fra varmeapp...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Sun Flyer skrev for 4 timer siden:

Husk også at hvis det er for mye motstand i luftslangene vil varmeren overopphete. Men det er verdt et forsøk.

Ja,, det er viktig å la ett grenrør ha fri bane ,, tenkte å legge en slik på akterdekk .. blir nok mye « lekkasje » men det er greit ,, siden denne er 8 kw så skulle det holde bra .. takk for innspill! 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...